Szerző Téma: Új Pontrendszer  (Megtekintve 1487 alkalommal)

Description:

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Karakterlap

Neliel Tu Oderschvank

Moderátor

*

Hozzászólások: 204

Hírnév: 7

Infó

Tárcában: 1 721 800 ryou

Technikatár
Ajándék küldése


Hovatartozás:
Független

Egyéb hovatartozás:
Nincs

Egyéb hovatartozás:
Nincs

Kapcsolat cimke:
Plátói

Kivel áll kapcsolatban?:
Staff *3*

Mottó:
"Omlik az ég, egy mesére zuhan... Na és akkor most mi van?"

Post szín:
2BCCFC


  • Profil megtekintése

Nem elérhető Nem elérhető

Új Pontrendszer
« Dátum: 2016. Márc. 24, 19:17:10 »
REIRYOKU/REISHI KEZELÉS

Ez a szintezési rendszer azt mutatja meg, hogy a belső spirituális energiát miként tudja használni az adott karakter. 5000 LP után növekszik (vagyis 5000 LP = 1. szint, 10000 LP = 2. szint, stb.), és maximum 20. szintű lehet egy karakter. (Kivéve vaizardok, és a Főkapitány.)
Azért szintből számítjuk a reiryoku/reishi kezelést, mert az az LP-ből jön, ahogy az elosztható pontok is, mivel a pontokat olyan képzettségre teszik a userek, amik reiryoku/reishi alapúak, ez IC azok gyakorlását feltételezi. Minél gyakorlottabb, annál jobb benne, könnyebben használja, ezt tükrözi a rendszer az által, hogy ez egy automatikusan növő képzettség.
Nem keverhető össze a kidouval, vagy más reiryoku/reishi manipulációs képzettséggel, hiszen ez nem egy tanult képzettség, hanem belső energia, ami képesség, fejlődő adottság. Nem lép kapcsolatba a környezetben lévő lélekenergiával, csak a sajátját használja a képzettségei erősítéséhez.

Szintenkénti megkötések:
    • 2. szinttől pályázható egyéni technika
    • 5. szinttől pályázható bankai, vagy annak megfelelő képzettségi szint (LP-ből adódóan)
    • 10. szinttől pályázható senbankai, vagy annak megfelelő képzettségi szint (LP-ből adódóan)

Az Akadémisták 0. szintről kezdenének, ez persze nem a teljes tudatlanságot jelzi, hanem azt, hogy még tanulják ennek a kezelését, lévén az Akadémián sajátítják el azokat a képzettségeket és technikákat, amikhez használniuk kell.

MÁSODLAGOS DISZCIPLÍNÁK

Ezek a legegyszerűbb, és a harcban leglényegesebb fizikai tulajdonságok, a játék színesítését, és a harcok realisztikusabb ábrázolásának segítését szolgálják. Megmutatják, hogy a karakterek harcstílusa milyen, inkább technikákat használ, vagy erőt fejt ki.
A gyorsaság nem a helyváltoztatását jelzi (hiszen arra ott van egy képzettség), hanem a mozdulatainak sebességét.
A technikák tanulására és alkalmazására nincs hatásuk (tehát ha valaki csak erőre tesz, de olyan technikát használ, ami gyorsaságot igényel, attól még a technika nem lassul le, az egy reiryoku alapú technika, nem fizikai tulajdonságot vesz igénybe). A technikákat továbbra is képzettségekből tanulják a karakterek, ezek csak ténylegesen a harcstílusra mutatnak rá.
Emellett abban segít, hogy egy akrobatikus (vagyis főleg ügyességre támaszkodó) karakternek egy hátra szaltóhoz nincs szüksége 8 pontra pusztakezes harcon. (Hiszen ezután ez már az ügyességből következik, nem abból, hogy képes-e ütni egy karakter, elvégre a kettő nem feltétele egymásnak.)

REISHI – REIRYOKU – REIATSU ÖSSZEFÜGGÉSEI

A reishi lélekrészecske, a lelkeket, Soul Society és Hueco Mundo teljes egészét ez alkotja. Az Emberek Világában is megtalálható, legnagyobb koncentrációban a természethez, és spirituális helyekhez közel, de a levegőben is van bizonyos mennyiség. (Ezért lehetséges, hogy a levegőben képesek a shinigamik/hollowok/stb. megállni. Valamint a quincyk íjat-nyilat képezni.)
A reishi külső lélekszemcse, a quincyk képesek manipulálni, de felvenni őket egyetlen kaszt sem. (Tehát nem tudják saját reiryokuvá alakítani, stb.) Viszont kapcsolatba léphet a reiryoku technika ezekkel a részecskékkel, amik felerősítik a támadást. (Az animében többször látott jelenet, hogy a kidou/cero a környezetből is nyer energiát.)

A reiryoku belső spirituális energia, ez mutatja meg a karakterek erejét, érzékenységét a szellemvilágra. Minél magasabb valaki reiryokuja, annál ügyesebben használja a szellemi energiát igénylő képességeket, mint például a hohou, hakuda, vagy resu. Emellett az érzékelést segíti, magas reiryoku szintű emberek látják a lelkeket/szellemeket, valamint minden karakter szellemi energiája más-más „mintázatú”, tehát magas szinten ezek megkülönböztetése is lehetséges.

A reiatsu a reiryoku külső, fizikális megnyilvánulása, olyan spirituális energia, amit a karakter kibocsát magából. Ez rendszerint erőoldáskor történik, de lehet szándékos is, amivel az ellenfelet megfélemlíteni, vagy megbénítani szeretné. (Harc közben, és nagyobb sebesülésnél a reiatsu kiáramlás önkéntelen.)
A reiatsunak többféle érzékelhető tulajdonsága van, az egyik maga a kaszti különbség, tehát másmilyen kisugárzása van egy shinigaminak, és más a hollownak (csupán két különleges kaszt van, akik kettős kisugárzásúak, az arrancarok, és a vaizardok). A másik a reiatsu színe, ami nem kaszthoz, hanem belső tulajdonsághoz kapcsolódik, személyenként változó. Ennek is van egy különleges válfaja, amikor nem valamilyen színű, hanem elemi a reiatsu (pl. a Főkapitányé tűz alapú, Hitsugayaé pedig jeges). Emellett magas szinten, nagy lélekenergiánál előfordul az is, hogy a kiengedett reiatsu valamilyen formát vesz fel. (pl. Kenpachié aranyszínű koponya alakú.)

A nagyobb reiatsunak sokféle hatása van egy alacsonyabb reiatsuval rendelkező karakterre, attól függően, mekkora a kettő közötti különbség. Amikor két szellemi energia egymásnak feszül, mindig a gyengébb sérül.
Az elsődleges hatás a félelemkeltés, még a rossz érzékelésű karakterek is felismerik az erősebb ellenfelet. Más hatása lehet a döbbenet okozása, ami néhány pillanatra megbénítja az ellenfelet. Nagyfokú eltérésnél akár paralízis, bénulás is felléphet, ami miatt a gyengébbik fél a mozgásra is képtelen lesz. (Pl. amikor Aizen átlépett az Emberek Világába, és Keigoék nem tudtak mozdulni.) Még magasabb szinten akár fantom fájdalom okozására is képes lehet.
Fizikai hatása is lehet a sokkal magasabb reiatsu szintnek, semlegesíthet támadást (pl. Kenpachit Ichigo képtelen volt a harcuk elején megvágni), megváltoztathatja, vagy semlegesítheti egy képesség hatását (pl. Aizen ellen hiába vitt be két találatot Soifon, nem hatott rá a shikai képessége), és szélsőséges esetben már a puszta kisugárzás is lehet halálos egy alacsonyabb szintű lélekre (pl. Starrk reiatsuja egyszerűen elporlasztotta az alacsony szintű hollowokat).

Képzettségek

A pontrendszer minden kasztjára vonatkozik, hogy maximum pont felé egyetlen képzettség sem mehet! Akkor sem, ha a karakter képessége képzettség javító, vagy olyan technikát használ. Mindegyik pontosan addig segíti a karaktert, amíg a maximumon belül mozog. (Tehát kidou ampuval sem lehet a kidou maximuma felé menni!) Emellett minimálisan erősebb az a képzettség, ami önerőből éri el a maximum pontot, azzal szemben, ami segítséggel.

Képesség feloldás nélkül minden karakter 5000 LP-snek érzékelhető, a különböző feloldásokkal, vagy reiatsu kiengedéssel változik ez csupán. (Kivéve speciális eseteket, mint rejtő technikák, vagy a kapitányoknál a pecsét.)

Minden képzettségre maximum 40 pont osztható, ezen felül 2 képzettségből felvehető mester szint (ez 3 × 5 pont bónuszt jelent, lentebb olvasható kifejtve).

A karakter elfogadása után minden képzettségre (fegyverforgatás, hakuda, kidou, helyváltoztató képesség, zanpakuto, különleges képesség, stb.) automatikusan jár 1 pont (shinigami karakterek esetében ezt kötelező azokra a képességekre tenni, ha Akadémián végzett shinigamik, más kasztoknál eldönthető). Ezek mellé 10 szabadon elkölthető pont a kezdeti 5000 LP után*, valamint bónusz pontok, attól függően, hogy tagja-e a Gotei Juusantainak, valamilyen más szervezetnek, vagy egyletnek. Minden 500 LP után újabb 1 pontot lehet elkölteni a képzettségekre.

* Van néhány kaszt, ami magasabb, vagy alacsonyabb LP-ről indul, így nekik a kezdeti pontjaik is mások. Ilyen az Akadémista, akik 2500 LP-ről, vagyis 5 ponttal-, a Különleges karakter, akik 7000 LP-ről, vagyis 14 ponttal-, a Privaron espada, akik 10 000 LP-ről, vagyis 20 ponttal-, valamint a Kapitányok és Espadak, akik 15 000 LP-ről, vagyis 30 ponttal rendelkeznek.

Fegyverforgatás
A karakter fegyverhasználatának képzettségét mutatja meg. Minél több pont van rátéve, annál nagyobb tapasztalata van fegyverforgatás terén, valamint annál nagyobb sebzést is tud okozni.
Bizonyos technikákra hatással van, speciális fegyverforgató technikákat nem lehet vásárolni a megfelelő fegyverforgatás szint megléte nélkül.
Bármilyen fegyver használatára kihat, tehát ha a zanpakutou shikai oldás után más fegyver alakját veszi fel, ami nem kard, azt is ezzel a képzettséggel használja a karakter (Nem a shikai technikákat!), valamint arrancaroknál, ha eleve másmilyen alakban van a zanpakutou. Emellett azonban továbbra is törekedjünk az ésszerűségre, ha a karakter eddig csak katanával harcolt, de saját fegyvere híján, mondjuk, egy íjat tud csak felkapni, bármennyi pontja is van fegyverforgatáson, nem lesz perfekt a használatában.
Quincy karaktereknél ez mutatja meg, hogy milyen jól bánnak íjukkal, vagyis milyen pontosan lőnek!
Ezt a képzettséget minden kaszt tagja képes elsajátítani. (Ha tesz rá pontot.)

Hakuda, vagy Pusztakezes harc
A karakter pusztakezes harcban lévő képzettségét mutatja meg. Minél több pontja van, annál képzettebb, valamint annál nagyobb sebzést is tud okozni egy-egy ütéssel.
Bizonyos technikákra hatással van, speciális hakuda technikákat nem lehet vásárolni a megfelelő hakuda szint megléte nélkül.
Technikai képzettség, nem a karakter fizikai erejét jelöli!
Ezt a képzettséget minden kaszt tagja képes elsajátítani. (Ha tesz rá pontot.)

Kidou
A saját reiryokujukat és a környezet reishijét használják fel a shinigamik arra, hogy technikákat alkalmazzanak – ezekhez idézést használnak. A kidou képzettségre rakott pontok számától függ, hogy az illető tud-e bizonyos kidoukat és technikákat használni. Például a 11. osztag kapitányának hiába van 25 000 LP-je, egészen biztos, hogy nem fog 90-es kidoukkal villogni, ahogyan a 12. osztag kapitányától sem valószínű, hogy valaha is látunk shunko-t.
A karakternek minél több pontja van kidou képzettségen, annál több és pusztítóbb kidout ismerhet, valamint annál bonyolultabb formákban képes használni azt.
    • 3 pont: Idézés kihagyása
    • 8 pont: Kettős idézés
    • 10 pont: Utóidézés
    • 14 pont: Kombinálás
    • 20 pont: Néma használat
Kettős idézés alatt az értendő, amikor a shinigami egymás után elmond két idézést, aztán a hozzájuk tartozó mágiákat gyors egymásutánban el tudja sütni (lásd Rukia vs Aaroniero).
Utóidézés alatt az értendő, amikor a shinigami kihagyja az idézést, de utólag pótolja, ezzel megerősítve a mágiát (lásd Hachi vs Baraggan).
Kombinálás az két vagy több különböző kidou egybegyúrása, amivel egy egyedi hatású, és erősebb kidout kapunk (lásd Hinamori vs Harribel fracciónjai).
Néma használat alatt az értendő, amikor a shinigami nem ejti ki hangosan a technika nevét, és úgy használja (lásd Kyouraku vs Chad).
Ezt képzettséget csak shinigami, akadémista, vagy vaizard karakter képes használni. (Mivel a modsoul alapvetően egy kapszulába tömörített shinigami lélek, aminek fizikai test kell ahhoz, hogy az alvó állapot helyett működjön, a júzer kérvényezheti, hogy kidou képzettsége legyen reiryoku manipuláció helyett, de akkor találnia kell valakit, aki oktatja ezekre a varázslatokra.)

Kikötések:
    • 80 feletti kidout nem lehet kombinálni.
    • 90 feletti hadou 50% eséllyel csak ereje egyharmadát éri el.
    • 50 feletti kidouk LP szinthez is vannak kötve.

Helyváltoztató képesség
Megmutatja, hogy a karakter mozgása milyen gyors, mikor egyik helyről egy másikra mozdul (vagyis nem a mozdulatokra vonatkozik). Minél több pontja van, annál gyorsabb, a legtöbb technikánál (sonido, shunpo) azt jelzi, hogy egységnyi idő alatt mekkora távolságot képes megtenni a karakter. Tehát a pontok közötti különbség azt is meghatározza, hogy egy karakter mennyivel messzebb „bukkan fel” mondjuk a villámtánc során.
Egy 10 pontos karakter kétszer gyorsabb egy 5 pontos karakternél, de egy 12 pontos karakternél már egy-ötödével lassabb.
A pontok a helyváltoztató képesség technikákra is hatással vannak, megfelelő helyváltoztató szint nélkül nem lehet őket megvenni. A shinigamik alap helyváltoztató képesség a hohou, ami hangtalan, ezzel szemben az arrancarok helyváltoztató képessége már halk, robbanásszerű hanggal jár.
Ezt a képzettséget minden kaszt tagja képes elsajátítani, kivéve a fullbringereket és quincyket, akik saját helyváltoztató képességgel rendelkeznek. (Ha tesz rá pontot.)

Hirenkyaku
Quincy helyváltoztató képesség, ami az arrancarok helyváltoztató képességénél csendesebb hanggal jár, azt jelzi, hogy egységnyi idő alatt hány métert tud megtenni a használója. Megmutatja, hogy a karakter mozgása milyen gyors, mikor egyik helyről egy másikra mozdul (vagyis nem a mozdulatokra vonatkozik). Minél több pontja van, annál gyorsabb.
Egy 10 pontos karakter kétszer gyorsabb egy 5 pontos karakternél, de egy 12 pontos karakternél már egy-ötödével lassabb.
A pontok a hirenkyaku technikákra is hatással vannak, megfelelő hirenkyaku szint nélkül nem lehet őket megvenni.
Ezt a képzettséget csak quincy karakter képes használni. (Ha tesz rá pontot.)

Bringer light
Fullbringer helyváltoztató képesség, azt jelzi, hogy egységnyi idő alatt hány métert tud megtenni a használója. Minél több pontja van, annál nagyobb ez a táv. Kör formájú, zöld fény jelenik meg a talpuk alatt.
Egy 10 pontos karakter kétszer gyorsabb egy 5 pontos karakternél, de egy 12 pontos karakternél már egy-ötödével lassabb.
A pontok a bringer light technikákra is hatással vannak, megfelelő bringer light szint nélkül nem lehet őket megvenni.
Ezt a képzettséget csak fullbringer karakter képes használni. (Ha tesz rá pontot.)

Zanpakutou
Ez a képzettség határozza meg, hogy milyen szinten képes használni a zanpakutou technikáit a shinigami, valamint, a shikai, bankai, valamint senbankai használatában való tapasztalatot.
1-től 24 pontig shikai szint, shikai támadás 24 pont felett (bankai szintnél) 2 pontonként sebez. (Tehát egy maximumra pontozott zanpakutou shikai támadása 32 pontos támadásnak felel meg.)
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. shikai képesség
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től bankai szint
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től senbankai szint

Vaizardoknál különleges 5 lépcsős fejlődési rendszer van:
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. shikai képesség
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től bankai szint, ahol választhat, hogy resut, vagy bankait szeretne-e (természetesen, ha resut választ, akkor a hollofikáción kell 25 pontnak lennie!)
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től senbankai szint, ahol választhat, hogy vegyes képzettséghasználat szerint akar haladni a karakter, vagy megszerzi a senbankait/resuII-t annak megfelelően, hogy első szinten mit választott.
    • 70 000 LP-nél vegyes fejlődési útnál senbankai/resuII pályázható, ha ezek valamelyikével már rendelkezik, akkor megkezdheti a másik fejlesztését (tehát bankai/resu pályázható)
    • 80 000 LP-nél pályázható senbankai/resuII megfelelő pontszámmal, attól függően, mivel rendelkezik már, DE ebben az esetben az egyik mester képzettséget el KELL használnia vagy az egyik vagy a másik diszciplínára! (zanpakutou, vagy hollowfikáció)
Ezt képzettséget csak shinigami, vagy vaizard karakter képes használni.

Hollow képességek
A saját reiryokujukat és a környezet reishijét használják fel a karakterek arra, hogy technikákat alkalmazzanak, a Cero is ide tartozik, saját testen vezet át külső energiákat. Az arrancarok, vaizardok, hollowok által vásárolható technikákat befolyásolja, hogy milyen erősségűek, és milyen eredményesen tudják azt használni.
Cero képesség felbontása:
    • Sima Cero: 3 pont képzettség
    • Egyéni Cero (például valamilyen fegyverből jön elő a cero, vagy különleges hatása van): 12 pont képzettség, valamint engedély és egyéni képességleírás.
    • Gran Rey Cero: 20 pont képzettség, valamint Espada rang
    • Cero Angelical: 27 pont képzettség valamint 25.000 LP
    • Colossal Bang Cero: 30 pont képzettség valamint 32.000 LP
Hollowok legfeljebb 10 pontos képességeket használhatnak!
Egyszerű hollowok nem használhatnak cerot, csak ha legalább gillian szinten vannak, és akkor is csak egyszerű ceróra képesek. Az alapképességek közül csak Kuumont használhatnak, amivel gargantát tudnak nyitni két világ között.
A vaizard hollowfikáció közben nem tud kidout használni, hanem a belső hollow által hollow képességek képzettsége van. Ha a belső hollow nem tudja ezt a diszciplínát használni, nem érdemes rá pontot tenni.
A vaizardok egyszerű cero-ra, valamint egyedi cero-ra tehetnek még szert, a pontkövetelmények rájuk is ugyanúgy vonatkozik, mint a hollowokra/arrancarokra.
Ezt képzettséget csak hollow, arrancar, vagy vaizard karakter képes használni. (Ha tesz rá pontot.)

Hollowfikáció
Azt mutatja meg, hogy mennyire képes a belső lidércével együttműködni, vagy azt uralni, mennyi ideig képes ezt az állapotot fenntartani. Ez határozza meg a vaizard erejét, amikor éppen felhúzott maszkkal harcol.
A hollowfikáció állapotában a vaizardoknál egy másodlagos pontozás lép életbe, hiszen előfordulhat, hogy a belső lidérc teljesen más módon képes harcolni, mint ahogy a shinigami. (Pl. ő inkább pusztakezes harcos, míg a shinigami kidou mester.) Ilyenkor a kidou képzettség helyett hollow képességek, hollofikáció helyett pedig resurreccion lesz. (Hiszen a későbbiekben resura is képes lehet a karakter.) A zanpakutoura és hollowfikációra tett pontok fixek, nem újra oszthatóak, utóbbi a resurreccionra száll, a többi képzettség között a maradék pont újraosztható. (Ezt a pontozást is vezetni kell a profilban, le kell jelenteni, nem változtatható harcok közben, vagy ilyesmi!)

Meghatározza azt is, hogy a karakter mennyi ideig képes fenntartani a maszkját/resu alakját:
    • 1 pont: 5 másodpercig
    • 2 pont: 10 másodpercig
    • 3 pont: 30 másodpercig
    • 4 pont: 1 percig
    • 5 ponttól minden ponttal 20 másodpercet nő ez az idő, 40 pontnál pedig 15 percre ugrik.

    • 25 ponttól, amennyiben resurreccion alakkal rendelkeznek, képesek az instant regenerációra (ehhez 25 000 LP is szükséges! Ha csak később pályázza meg, onnan érvényes, amíg csak maszkot idéz, nem!)
Resurreccionra nem vonatkozik az időkorlát.
Kezdő karakter nem oszthat rá pontot, kivéve, ha vaizardnak születik, és erre engedélyt kap!
Ezt képzettséget csak vaizard karakter képes használni.

Resurreccion
Nem egyenlő a shinigamik zanpakutojával, ez az arrancar teljes erejének az elzárt formája, feloldásakor már-már emberi formájukból visszatérnek eredeti, „hollowosabb” kinézetükhöz. Azt határozza meg, hogy az arrancarok egyedi képességeikben mennyire jártasak.
Hívó szóval képesek feloldani ezt a formát, hasonlóan a shinigamikhoz, és nem csupán alakjuk változhat meg, hanem az általuk használt fegyver is. Használata közben hatalmas reiatsu szabadul fel, így a korábban szerzett sérüléseik teljesen begyógyulnak. (Instant regeneráció.)
    • Kezdő szinten az arrancarnak 3 technikája lehet: 1 resun kívüli és 2 resu, vagy fordítva.
    • Plusz 2 resu képesség: 25 pont resu + 25 000 LP
    • Resu II: 2 képesség, 40 pont resu + 50 000 LP

Vaizardoknál különleges 5 lépcsős fejlődési rendszer van:
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. shikai képesség
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től bankai szint, ahol választhat, hogy resut, vagy bankait szeretne-e (természetesen, ha resut választ, akkor a hollofikáción kell 25 pontnak lennie!)
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től senbankai szint, ahol választhat, hogy vegyes képzettséghasználat szerint akar haladni a karakter, vagy megszerzi a senbankait/resuII-t annak megfelelően, hogy első szinten mit választott.
    • 70 000 LP-nél vegyes fejlődési útnál senbankai/resuII pályázható, ha ezek valamelyikével már rendelkezik, akkor megkezdheti a másik fejlesztését (tehát bankai/resu pályázható)
    • 80 000 LP-nél pályázható senbankai/resuII megfelelő pontszámmal, attól függően, mivel rendelkezik már, DE ebben az esetben az egyik mester képzettséget el KELL használnia vagy az egyik vagy a másik diszciplínára! (zanpakutou, vagy hollowfikáció)
Vaizardok esetén szintén egy megváltozott, állatiasabb alakról beszélünk, bár az ő feloldásuk a maszkból jön létre, nem a zanpakutoujukból, valamint ugyanúgy hívó szóval, és 2 képességgel rendelkezik.
Ezt képzettséget csak arrancar, és vaizard karakter képes használni.

Hierro
A technika a lélekenergiát felhasználva egy reiryoku réteget hoz létre a bőr felszínén, így akár puszta kézzel is harcolhat az arrancar egy felfegyverzett ellenfél ellen. Ez a képzettség azt mutatja meg, hogy mennyire ellenálló az arrancar, és mennyire hatékonyan használja a technikát.
A hierro erőssége az LP nagyságától függ elsősorban. Kezdésnek minden karakter 1 pontról indul, és 1000 LP-nként 1 pont jár rá 29 000 LP-ig – tehát magától maximálisan 25 pontig nő. Ezen felül még további 7 pont költhető rá, tehát legvégső esetben 32 pont. (Espadak 10 pontot tehetnek rá!) A játékosnak tehát nem kell pontokat költenie ahhoz, hogy a hierrója növekedjen, a fejlődéssel együtt magától növekszik. → Ebből nem lehet mester!!!
Vaizardoknál kicsit másképpen működik, náluk csak LP-ből jön, nem lehet rá pontot rakni, 34 000 LP-nél 30 pont az értéke, és fölé nem is mehet. Emellett csak hollowfikáció alatt lép életbe, amíg nincs rajtuk legalább a maszk, nem aktív a képesség. (Tehát a 10 000 LP-s kezdésnél 6 pontos ez a képzettség!)
A hierro minden pontja gyengít az ellenfél sebzésén. Vagyis ha az arrancarnak 5 pontos hierroja van, és egy 5 pontos fegyverforgatással támadnak rá, az arrancar nagy eséllyel sértetlen marad. Ha egy 7 pontos fegyverforgatással támadnak rá, az arrancar valószínűleg csak 2 ponttal sebződik. Vagyis egy 5 pontos hierro 5 ponttal csökkentheti az ellenfél támadását.
Ezt képzettséget csak arrancar, és vaizard karakter képes használni.

Különleges képesség
Ez a karakter különleges képessége, amihez a saját szellemi energiáját (reiryoku) használja fel. Minél képzettebb, annál jobban kezeli egyedi képességét, valamint annál hatékonyabb, erősebb lesz az.
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. technika a képességnél
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től második képesség
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től a két képesség kombinálása, a képesség kiteljesedése
Ezt a képzettséget csak ember, különleges karakter, modsoul, hollowok képes használni. (Emellett engedély és pályázat függvényében más kaszt is felveheti a képzettséget.)

Reiryoku manipuláció

A saját reiryoku, és a környezetben lévő reishi használása technikák alkalmazásához. Az ember karakterek által elsajátítható, megvásárolható technikák kezelésében való jártasságot mutatja meg. Minél több pontja van, annál több képességet sajátíthat el, valamint annál jobban sikerül kiviteleznie őket.
Ezt a képzettséget csak ember, bounto, különleges karakter, modsoul képes használni. (Ha tesz rá pontot.)

Ereklye használat
Egyes tárgyak különleges erővel, képességgel vannak felruházva, azt azonban nem mindenki képes megfelelően használni. Ez a képzettség mutatja meg, hogy a karakter hány tárgyat, milyen erősen, és mennyire eredményesen képesek használni.
Ezt a képzettséget csak különleges karakter képes használni. (Emellett engedély és pályázat függvényében más kaszt is felveheti a képzettséget.)

Bábhasználat
A karakter különleges képessége, ami egy bábban testesül meg, ami önálló személyiséggel, és akarattal rendelkezik. Minden báb hívószava megegyezik.
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. technika a bábnak
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től második alak
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től a végső alak, amikor a báb a mesterével egyesül.
Ezt a képzettséget csak bounto képes használni.

Bringer soul
Azt mutatja meg, hogy a fullbringer mennyire jártas a környezetében lévő tárgyak, anyagok manipulálásában. A fullbringerek a materiális világhoz kapcsolódnak a legerősebben, így minél idősebb tárgy/elem „lelkét” manipulálják, annál erősebb ez a kölcsönhatás. (Ehhez azonban megfelelő tapasztalat is szükséges.) 25 ponttól a karakterek képessé válhatnak akár kettő tárgyat, vagy elemet manipulálni, mester szinten (40 pont és afelett), akár többet is kombinálhatnak.
Tehát:
    ◦ 0-25 pont: 1 tárgy, vagy anyag
    ◦ 25-40 pont: 2 tárgy, és/vagy anyag
    ◦ 40-50 pont: 3 tárgy, és/vagy anyag
    ◦ 50-55 pont: 4 tárgy, és/vagy anyag
Ezt a képzettséget csak fullbringer képes használni.

Fullbring
A karakter különleges képessége, ami egy tárgyban összpontosul, amihez érzelmileg kötődnek (ez lehet pozitív, vagy negatív is), ezzel fókuszálják lidérc erejüket.
    • 15 ponttól, valamint 15.000 LP-től 3. technika
    • 25 ponttól, valamint 25.000 LP-től képessé válnak egy második fókusztárgyat létrehozni. Ez egy olyan tárgy, amelyet több részből maguk hoznak létre, azok „lelkeinek” egyesítésével. (Pl. ha fűznek egy nyakláncot, a gyöngyök és a zsinór lelkeit összhangba kell hozni, hogy használni tudják.) Ez plusz kettő pályázható képességet jelent.
    • 40 ponttól, valamint 50.000 LP-től a fullbring kiteljesedett alakja, amit Hueco Mundoban képesek csak elérni, (itt a legerősebb a képességük), valamint szükséges hozzá egy magasabb szintű, vagy több hasonló szintű karakter, hogyha szükséges, vissza tudják fogni a felszabadult erőt. (A fullbringerek fizikai erőt használnak a képességükhöz, így nagy állóképesség szükségeltetik a használathoz, vagy a testük felmondja a szolgálatot, és széttépi őket a képesség.)
Ezt a képzettséget csak fullbringer képes használni.

Kirchenlied
Reishi manipulációs képességeket megmutató képzettség. Ez alapján képesek a quincyk gintou technikákat, vagy „quincy kidoukat” használni, valamint az egyedi, különleges képességüket. (A különleges képességek kialakulásához Bach véréből kell inniuk, ezért csak a Sternritter tagjai képesek rá.)
Ezt a képzettséget csak quincy képes használni.

Heilig bogen
Quincyk reishiből álló fegyvere, ami általában egy íj. Azt is megmutatja, hogy a quincy mennyi és milyen erősségű nyilat képes ellőni. Minél képzettebb, annál nagyobb sebzést okoz a megidézett nyíl. Minden pont után két nyilat tud megidézni a használó. Így egy 10 pontos képzettséggel rendelkező quincy 20 nyilat tud egy körben megidézni.
Megjegyzés: minél több nyilat idéz meg a quincy, a nyilak annál gyengébb sebzést okoznak. Így ha egy 10 pontos íjhasználat képzettségű quincy csak egy nyilat idéz meg, az annyi sebzést okoz, mintha 20 nyilat idézett volna meg.
30 pontnál, valamint 30 000 LP-nél belép az egyedi képességük, ami a quincy erejének teljes feloldása, a Vollständig.
Ezt a képzettséget csak quincy képes használni.

Blut
Fejlett quincy technika, ami az arrancarok hierro képzettségéhez hasonló, azonban itt reishit sűrít a karakter a vérereibe. (Innen a neve, ami vért jelent.) Két fajtája van, defenzív, vagyis védekező, ami a vénákba sűríti a reishit, valamint offenzív, vagyis támadó, ami az artériákba. Mivel ez a kettő technika eltérő rendszerek használatát követeli meg, így egyszerre a kettő nem használható! A tisztavérűek természetesen használják a képességet, míg a „kevert” vérűeknek tanulnia kell.
A fórumon a defenzív számít alapnak, amit bármely quincy használhat a kezdő ponttal, a támadó képesség későbbiekben technikaként megvehető.
5000 LP-nél 1 pontról indul, 1000 LP-nként 1 pont jár rá 29 000 LP-ig – tehát magától maximálisan 25 pontig nő. Ezen felül még további 10 pont költhető rá, tehát legvégső esetben 35 pont. (Egy zanpakuto mester kimaxolt shikai támadását még éppen ki tudja védeni.) → Ebből nem lehet mester!
Ezt a képzettséget csak quincy képes használni.

Kikötések shinigamiknál:
    • 1. osztagos tiszt esetén kötelező további 2 pontot fegyverforgatás képzettségre osztani (az első osztag tagjai általában jók kardforgatásban)
    • 2. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot hakuda, valamint helyváltoztató képzettségre osztani
    • 4. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot kidou képzettségre osztani (gyógyító technikák miatt)
    • 5. osztagos tiszt esetén kötelező további 2 pontot kidou képzettségre osztani (az osztag tagjai rendszerint szívesen alkalmaznak kidoukat)
    • 11. osztagos tiszt esetén kötelező további 4 pontot fegyverforgatás képzettségre osztani
    • 12. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot zanpakuto és 3 pontot kidou képzettségekre osztani
    • Kidoushuu tiszt esetén kötelező további 4 pontot kidou képzettségre osztani

Bónusz pontok:
    • Gotei 13-ba tartozó shinigamik +3 pontot kapnak
    • Hadnagy rang esetén jár +8 pont
    • Kapitányi rang esetén jár +15 pont
    • Amennyiben egy hadnagyot kapitánnyá neveznek ki, +7 pont jár neki, hiszen előzőleg már rendelkezett plusz pontokkal.
    • Bizonyos 12. osztagos tárgyak is adnak bónuszokat egyes képzettségekre. Ezek a shinigami technikák listáján megtekinthetőek.
    • Egykori kapitányok +8 pontot kapnak
    • Egykori hadnagyok +4 pontot kapnak
    • Shinigami nemesek +1 pontot kapnak
    • A Shinigami Nőegylet tagjai +1 pontot kapnak
    • A Shinigami Férfiegylet tagjai +1 pontot kapnak
    • A Shinigami Gyerekegylet tagjai +1 pontot kapnak
    • További, hivatalosan bejegyzett egyletek tagjai +1 pontot kapnak
    • Akadémiai tanárok +3 pontot kapnak
    • Las Nocheshez tartozó arrancarok +3 pontot kapnak
    • Fracciónok +1 pontot kapnak
    • Espadáknak +15 pont jár
    • Privaron Espadáknak +8 pont jár
    • Az Exequias tagjainak +8 pont jár (Engedély köteles, a csatlakozást ki kell játszani)
    • Raktárban lakás +3 pont
    • Raion tagság: +3 pont
    • Karakura High School tagság: +1 pont
    • Xcution tagság: +3 pont
    • Vandenreich-hez tartozás: +3 pont
    • Daitenshi: +3 pont
    • Karakuraizer tagság +1 pont
    • Tokyo Media Center-hez tartozás +1 pont

3 pontos bónuszból egy karakter legfeljebb eggyel rendelkezhet! (Ettől függetlenül lehet több szervezet tagja is, csupán nem jár érte plusz pont.)
1 pontos egylet tagságból származó bónuszból maximum kettővel rendelkezhet! (Tehát a nemesség nem számít bele a limitbe.)

MESTER SZINTEK

A mester szintek egyesével pályázandók, három részre vannak osztva, mindegyik plusz 5 pontnyi helyet jelent a maximum szint felett. (Tehát Mester I. 40+5, Mester II. 45+5, stb.)

Mester I.: 10 játék, ahol a karakter azt a képzettséget használta, amiből mester szeretne lenni (minimum 5 küldetés, a többi lehet edzés és/vagy KT. Itt olyan edzésre gondolunk, ahol a karakter résztvevő volt, nem edző!) Elfogadott pályázattal 45 pontos lehet a képzettség.

Mester II.: 10 edzés, ahol a karakter abból a képzettségből edzett, amiből mester szeretne lenni.  Elfogadott pályázattal 50 pontos lehet a képzettség. (Itt annyi könnyítés van, hogyha valaki minimum 10 pontos egyéni technikát tanít /osztottnál az összegnek kell elérnie a 10 pontot, tehát pl. 6 pont hakuda és 4 pont kidou/ az 2 edzést ér. Ebből maximum 3 lehet!)

Specialista: Egy pályázat, amiben egy olyan egyedi technikát fejleszt ki, ami ahhoz a képzettséghez tartozik, amiből mester akar lenni. (A plusz 5 költhető pont mellett ingyen kapja a technikát, ha elfogadják a pályázatot.Elfogadott pályázattal 55 pontos lehet a képzettség.

A plusz 5 pont nem automatikusan jár minden szintjére, ez csak azt jelenti, hogy ennyivel tovább pontozhatnak. Ezek továbbra is az LP-ből jövő, elosztható pontok.

Képzettségek kasztonként

« Utoljára szerkesztve: 2016. Márc. 24, 22:14:46 írta Neliel Tu Oderschvank »

Karakterlap

Neliel Tu Oderschvank

Moderátor

*

Hozzászólások: 204

Hírnév: 7

Infó

Tárcában: 1 721 800 ryou

Technikatár
Ajándék küldése


Hovatartozás:
Független

Egyéb hovatartozás:
Nincs

Egyéb hovatartozás:
Nincs

Kapcsolat cimke:
Plátói

Kivel áll kapcsolatban?:
Staff *3*

Mottó:
"Omlik az ég, egy mesére zuhan... Na és akkor most mi van?"

Post szín:
2BCCFC


  • Profil megtekintése

Nem elérhető Nem elérhető

Re:Új Pontrendszer
« Válasz #1 Dátum: 2016. Márc. 24, 19:34:21 »
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK A PONTRENDSZERHEZ

Mivel a pontrendszer leírását látva minden bizonnyal felmerülnek majd kérdések, igyekeztünk összeállítani egy minden lehetőségre kiterjedő GyIK-ot hozzá. Amennyiben kérdésed lenne, kérünk, olvasd végig a következő listát a válaszokkal együtt, és csak akkor tedd fel, amennyiben még mindig fennáll.

Miért 5000 LP-nként nő a szint?
Eredetileg úgy gondoltuk, jobban érzékeltethető így a karakterek fejlődése. A sávos csúszkát így írni persze előfordulhat, hogy macerás lenne, de szerintünk arra nincs is feltétlen szükség. Vagy igazítható a kaszt maximumához, és akkor nem kell küldetésenként átírogatni. Továbbá a sűrű szintezésnek két egyéb felhasználása is van, ezért ezt szeretnénk benne hagyni ebben a formában, és inkább a csúszkára keresni egy másik megoldást a jelenlegihez képest.

Nem vettétek figyelembe a bónuszokat és az induló 5 pontot, tehát nem 100 000 LP a maximum.
Valóban. Bónuszokat nem is fogjuk beleszámolni, elvégre mindenki másokkal rendelkezik, a kezdő 5 ponttal pedig a maximum 97 500 LP-re esik. Ha valaki szeretné, készséggel beleírjuk, hogy 95 000 LP-től az utolsó 5 pont csak 1000 LP-nként osztható ki, de ennek ugyebár a mesterszintek miatt nem sok értelme lenne. Ráadásul csak megbonyolítaná a pontok számítását, hiszen folyton azt kellene figyelni, ki mennyi LPnél tart.

Miért csak 40 pont, ami egy képzettségre maximum osztható?
Mert az összes képzettség kimaxolásához 100 000 LP kell. Ezen felül még további 15 000 LP kell, hogy az összes mesterszint megszerezhető és maximalizálható legyen. Azoknak pedig egyéb követelményei is vannak.

Mi a helyzet az eleve nagy LPvel rendelkező karakterekkel?
Nekik is minimum 6-7 küldetés/nyereményjáték mire minden képzettségüket felviszik 40 pontra, és akkor még van 30 pont, amit csak a mesterszintek pályázásával szerezhetnek meg. Ha ez megtörténik, kitolhatjuk ismét a rendszert (50 + 15)-re.
Sajnos nem ők a fórumátlag, hanem a 20-30 000 LP-s kapitányok/hadnagyok (de ember karakterek is vannak ilyen szinten), így hozzájuk kell igazítanunk a rendszer kimenetelét.

És akkor most a technikák is kitolódnak 40 pontos rendszerbe?
Nem, az nagyon nagy skála lenne, sok technika már így is értelmetlenül magas pontkövetelményt állít. 30 pontra szétszórni indokolt, ennél jobban felesleges lenne. Ha ez megtörténik, arról ismét mindenki tájékoztatva lesz, természetesen.

Miért 25 pont a bankai? A jelenlegi kapitányok sem tudnák használni!
Arányaiban a 40 ponthoz akartuk igazítani. Így valóban megvalósul, hogy bankai nem szerezhető 3 küldiből/nyereményjátékból és nem fog minden 2. shinigami karakter ezzel rohangálni. És akkor nem az lesz, hogy mi nem adjuk meg rá az engedélyt, hanem egyszerűen nincs még meg a követelménye. Sajnos ez a jelenlegi karaktereknél vagy átpontozást fog jelenteni, vagy kénytelenek lesznek egy kis ideig még csak gyenge verzióban használni a technikáikat.

Jó, de nincs elég küldetés, vagy más LP szerzési lehetőség! (Bár ez csak részben tartozik ide)
Az oldal jelenlegi szabályzata szerint bármely júzer mesélhet küldetést engedéllyel, felügyelettel. (Persze, ha nincs eltiltva ettől.) Emellett havonta kettő edzésen részt vehet, minden hónapban pályázhat statra, minden évszakban van asztali, a nagyobb ünnepeken/fórum események alkalmával pedig nyereményjáték. Úgy gondolom, hogy ennyi lehetőségből mindenki tud válogatni preferenciája, anyagi-, szellemi-, ihleti-, kézügyességi lehetőségei szerint. ^-^

A senbankai-szint miért csak maxos zanpakutounál van?
Mert az a zanpakutou legmagasabb szintje, és jó kapcsolatot feltételez a zanpakutou szellemmel. Miután amúgy is csak 1 karakternek lehet, mertük feltételezni, hogy aki használja, zanpakutou képzettségből mesterszintet szeretne majd. Ettől még 40 ponton is használható, de szerettük volna jelezni, hogy ez a fejlődés maximuma mesterszint nélkül. Akinek jelenleg van senbankai-a de semmiképp nem érné el a pontkövetelményt vagy az LP követelmény hiányzik, az 30 ponttól gyengén azért használhatja, és nem nézzük az LP-t.

Mi az a 24 pont feletti shikai támadás?
Nem minden shinigami rendelkezik bankaival, még ha a szintje meg is van, azonban a shikai támadások erőben nem vehetik fel teljes mértékben a versenyt egy bankaival. (Lásd. Ichigo vs. Byakuya harcot, Eperkének nagyon gyorsan meg kellett szereznie a bankait.) Azonban ha valaki mindenképpen szeretne pontot rakni rá, megteheti, és ezzel a rendszerrel látható, hogy gyakorlottabban használja a shikai képességeit, mint egy vele egy szinten lévő másik karakter, akinek szintén nincs bankaija, de nem pontozza tovább a zanpakutouját.

Miért nem volt jó a fegyveres harc zanjutsunak? / Honnan vettétek, hogy az csak kendo?
A wikia tanulsága szerint: a kard mestersége, vágó technika, és alapvetően a kendora épít (ami modern változata a szamuráj harcművészetnek). Wiki
Amennyiben zanjutsunak hagyjuk, akinek shikaiban baltája van, kénytelen lett volna a zanpakutoura tett pontjai alapján vívni, mert azt az Akadémián NEM tanítják. (Főként, mert sokan utolsó évben tudják feloldani a shikai alakot, ráadásul legtöbbször nincs több egyforma, lehetetlen volna valóban oktatni őket.) Ezzel a kis névváltással az ilyen problémákat kiküszöböltük. Szívesen. ^-^

Hakudánál kihagytátok a fizikumot...
Ki bizony! Azért nem a hakuda – ami egy harcstílus – határozza meg, milyen izomcsoportjaid fejlettek és mennyit bírsz el, mert erre lett kialakítva egy másodlagos pontozás.
Illetve további kérdéseket megelőzendő: fegyveres harci képzettséghez ebben a változatban semmi köze nincs. Nem az határozza meg, tudod-e alkalmazni a kendot, hogy mennyire vagy jártas karatéban. Az sajnos egy kiküszöbölhetetlen probléma, hogy a harcművészetek barna/fekete öves szintjein bizonyos fegyverek használatát is megtanulja az ember. Ezt kénytelenek vagyunk a játékosok józan ítélőképességére bízni.
Wiki

Kidou: miért van benne reiatsu, mikor a wikián saját reiryoku van?
Ez remek kérdés, de jön is rá a válasz! A kidou természetesen a saját reiryokura épít, azonban a környezetben lévő reishivel is kapcsolatba lép. (Idézés közben látható, ahogy a saját lélekenergiája mellett másikat is felvesz.) Ennek legjobb magyarázata az, hogy a saját testén vezeti át a lélekenergiát, a kivetülését (magát a technikát), pedig a környezetével erősíti fel. Máskülönben három erősebb kidou után képtelen lenne pl. bankait oldani egy kapitány. Ez persze nem azt jelenti, hogy végtelen mennyiségben lehet 70-es kidout lőni, továbbra is bízunk az ésszerűségben. ^-^

Hová tűnt a shunpo? OwO
A shunpo valójában egy hohou technika, ami voltaképpen elég magas szinten mozog. A shinigami helyváltoztató képesség a hohou, ez a saját wikiánkon is így van feltüntetve.
Wiki

Nincs meg a szintem! Nincs meg a szintem! Nincs meg a szintem!
Nyugavér, csigalom, senkinek nem kívánjuk felebarátilag el steinrittelni a bankaiját/senbankaiját/ressuIIjét/pincsiét. Ahogy korábban a kidouk átpontozásánál is, itt is mindenki megtarthatja a már megszerzett képességeit, csupán gyengébben képes csak használni. (Akinek csak az engedélye van meg, azzal szint elérésénél találkozunk! *^*)

Mi a szösz az a reiryoku kezelés? Arra ott a kidou!
Azért más a kettő. A reiryoku kezelést mi annak jelölésére használtuk, hogy a saját belső „spirituális energiáját” hogyan tudja a shinigami keringetni. Ez azért meghatározza a zanjutsu és a hakuda technikákat is. Vannak olyan karik, akiktől a kidou használata távol áll, az viszont hozzájuk tartozik, hogy saját reiryokujuk kezelésében jártasak legyenek. (Vegyük csak példának a canonból Kenpachit.) Velük nem pakoltathatunk 14 pontot kidoura, csak hogy ne robbantsák fel a saját zanpakutoujuk pengéjét például. Nem kell aggódni, mint leírás is jelzi, ez egy teljesen magától fejlődő technika.

Mik azok a másodlagos diszciplínák?
Mindenre válasz itt.

Ez így sz@r, nem értem, menjen a kukába >.>
Minden alap asztaliban használnak fizikai diszciplínákat, mint az ügyesség, erő, állóképesség, et cetera, ami a fórumról hiányzik. A tapasztaltabb szerepjátékosoktól is hallottuk már, hogy ez hiány, és valamivel jelölni kéne, mert a fizikai izmozást jelölni hakudával nem túl reális, tekintve hogy sok hakudás karakterünk inkább harcművészetet használ – ez pedig nem feltétlenül jelenti azt, hogy Hulk/She-Hulk lesz belőle. Szerintünk érdemes lenne kipróbálni, a kontroll-csoportnak akikkel véleményeztettük, tetszett. (Itt szeretnénk megjegyezni, hogy a kísérletek során egyetlen hörcsögnek, vagy pudlinak sem esett baja! A fizikai diszciplínákra való ráfüggés miatt kezeltetni nem kívánják magukat, követelik azok megtartását.)

A hierro csak a shikait képes felfogni?
Természetesen ez így nem igaz, csupán viszonyításként lett megjegyezve, hogy egy 40 pontos zanpakutouval használt shikai képességet képes felfogni. (Ez 32 pontos támadásnak számít.) 25 ponttól már használható a bankai, vagyis egy kimaxolt hierro (32 pont) képes felfogni a gyengébb bankai támadásokat is.

Mért nem lehetek hierro mester?
Ez egy passzív képesség, ami LP alapján automatikusan nő, nem képes a karakter befolyásolni, a reiryoku szintjétől függ. Ráadásul nem lehet egyetlen karakter sem sebezhetetlen, épp ezért a 32 pontot elegendőnek tartjuk ahhoz, hogy érzékelhető legyen a kaszt ellenálló képessége.
   
Láttam ám, hogy nekik magasabb lehet a maximum LP-jük! Elő a farbával!
Ez így van, és ennek oka igazán egyszerű, eggyel több diszciplínájuk van, vagyis eggyel több helyre oszthatóak a pontjaik, tovább tart, míg mindent maximumra tudnak tenni. Amennyiben bármely más karakter újabb képzettséget vesz fel, az ő maximuma is megnő.

Másodlagos pontozás, miről beszélünk?
A belső hollow felszabadításánál egy másik személyiség lép életbe, ami más harcmodort is jelenthet. (Pl. Ichigo első átváltozásai, mikor még nem tudta irányítani.) Ennek kívántunk teret adni, bónusz pontok nélkül, vagyis nincs plusz elosztható pont, és amik hollowfikáció, illetve zanpakutou képzettségre lettek téve, nem is mozgathatóak. Egyszerűen azt hangsúlyozza ki, hogy egy fegyveres harcban domináló vaizard belső hollowja lehet, jobban élvezi a pusztakézzel vívott harcot. (Ráadásul ez csak egy lehetőség, akinél mind a két személyiség egyformán harcol, nem kötelező élnie vele.)

Nagyobb a hierrojuk, mint egy arrancarnak?! Buddha-káromlás!
Nem, nem nagyobb, csupán tovább nő automatikusan, ellenben nem tehetnek rá pontot. Vagyis azonos szinten egy arrancar hierroja mindig erősebb lesz, ha legalább egy pontot tesz erre a képzettségére.

Hollowfikáció, mért nem maszkhasználat?
Sokkal leíróbb megnevezésnek gondoltuk ezt, lévén hollowfikáció eredményei a vaizardok. Ráadásul ez a teljes folyamatra utal, nem csak az egyszerű maszk felvételére, hanem a resura is.

Mik ezek a hollow képességek a vaizardoknál?
Maszk használata, vagy resu felvétele közben a vaizardok képesek hollow képességeket használni. (Cerot, és garganta nyitást is láttunk, tehát más reiatsu alapú támadást is használhatnak.) Ezzel tovább szeretnénk színesíteni a kasztot, ráadásul elég vicces szituációkat és harcokat szülhet az, hogy amíg valaki a kidoukhoz nem ért, addig maszkban kiválóan lövi a cerokat és barakat.

Még, hogy 5000 LP, komolyan gondoltátok?
Igen, komolyan. Minden kaszthoz (már, amik kevesebbről indultak) szeretnénk ezt a kezdést, hiszen egy kezdő shinigami a plusz pontokkal, valamint az ingyen technikákkal még így is előnyben van. Ráadásul nem csak 15-16 éves ember karakterek vannak, egy 30 éves, a képességét évtizedek óta gyakorló ember lehet egy szinten egy kezdő shinigamival, sőt, meg is haladhatja.

Bábbal egybeolvadás?
Úgy-úgy, ezt gondoltuk végső szintnek. Ez egy filler kaszt, és senbankai szinten ezt éreztük megfelelőnek.

Mester szintet csak a bevezetés utáni játékokkal lehet elérni?
Nem, minden eddigi küldetése/edzése/KTja számít a karakternek, ha pályázni szeretne. Egyedül a technika kifejlesztésének kell friss pályázatnak lennie, vagyis az egyéni technikák ide nem számítanak, ha már ilyet fogadtatott el a karakter. Emellett az egyéni technikákat sem köteles ezután mindenki megpályázni, ahogy nem is csak eggyel rendelkezhet, ez kifejezetten a Specialista szint eléréséhez kapcsolódó fejlesztésről szól. (Vagyis egyéni technikát továbbra is kitalálhat a megfelelő topikban.)