Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - Szayel Aporro Granz

Oldalak: [1]
1
Archívum / Nyílt levél
« Dátum: 2014. Júl. 28, 18:05:24 »
Kedves mindenki!

Azért ide írom ezt a postot, mert a másik fórumra gyakorlatilag nem jár senki. Többek között ezért lett volna a fórum megnyitása előtt egy staff gyülit rendezni ahelyett, hogy mindenki egyből ide regel, és ide szoknak át a játékosok. De ugye minek is beszélek, úgyis mindig le leszek hurrogva. :)
Nyílt levelemmel vallom meg bűneim, meg veszek búcsút tőletek. A mai nappal elhatároztam maga véglegesen – az adminságról lemondok, ahogyan a karaktereim is leadom.
A helyzet roppant egyszerű – betelt nálam a pohár. Nem fogok belekezdeni a személyeskedésekbe. Biztos van olyan dolog, amit én is hülyén csináltam. De továbbra sem fogom hagyni, hogy egyesek nebántsvirágot játsszanak, meg kishercegnőt, és minden felelősséget a kialakult ellentétekért rám hárítsanak. Na, de ez mindegy is.
Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy az adminságot leadom. Belefáradtam, az az igazság. Gyakorlatilag hosszú időn át egyedüli aktív staff tag voltam, aki a játékosok érdekeit is képviselte. Mert az a helyzet, hogy a jelenlegi staff egyáltalán nem látja el ezt a feladatát. A belső kommunikácó katasztrofális, fiatalabb játékosokat szekíroztok, valamint folyamatos a kivételezés. Nem beszélve a nyílt, csoportos lehurrogásokról.
Persze, tudom. Mindenki szar bele abba, amit mondok. Számítok arra is, hogy lesznek, akik írnak erre a levelemre néhány kedves szót. Hogy ne hisztizzek, meg mittudomén... az az igazság, hogy már rég nem tud meghatni. Se időm, se kedvem, se pedig ingerenciám nincs ahhoz, hogy az egoból fakadó arroganciákon idegeskedjek. Magyarán felőlem aztán lehet anyázni, meg húzni a pofákat, ha jól esik, hát jól esik. Mert szarok bele.
Eredetileg úgy terveztem, hogy előbb minden feladatot befejezek, amibe belekezdtem. Ez ugye a költöztetést és a pontrendszert jelenti. A költöztetéssel azonban gyakorlatilag semmit nem haladunk hetek óta, hiába vállaltam el a postok átvitelét. De semmi sincs lekommunikálva velem a többi admin részéről, ha pedig kérdezek, vagy felvetek valamit, az egyből le van hurrogva. Ezek után szerintem érthető, hogy nincs kedvem ahhoz, hogy bármit is csináljak, sőt, hogy egyáltalán chatre fellépjek. Ahol továbbra sem értem, miért Nekem ciki az, ha valaki egy év alatt sem képes a saját holmijaiért eljönni, és vagy hatvanadjára szólva lett. De nem baj, érthető – a másik félnek is kell ám valamit mondania. Muszáj rálicitálni a másikra. Sosem lehet kihagyni. Az jót tesz szerény egonknak ugyebár. Biztos, igen, tutibiztos, hogy nekünk kell, hogy kínos legyen. :)
Régebben nagyon szerettem a fórumot, és élveztem tenni azért, hogy működőképes legyen. Imádtam azt látni, ha egy viszonylag friss játékosnak megadhattam valamilyen rangot, és a maximumot próbálta kihozni a pályázatából. Aztán jöttek a szarságok, és elmúlt a varázs. Igen, azokra az esetekre gondolok, amikor felvetünk egy szabályt, ami az egyik staff tagra is érvényes. De megölelgetjük virtuálisan és megsimizzük a buksiját, hogy ne aggódjon, őrá nem vonatkozik ez a szabály. Mert nehogy már egy szabály mindenkire vonatkozzon. Meg a nyilvános cirkuszra és hisztériákra, ami chaten, fórumon, wikin történik. Meg a passzív-agresszív fogalmazásokra, amik még irritálóbbak, mint a nyílt tahózások.
No, a lényeg, hogy én ezt nem csinálom tovább. Köszönöm azoknak, akik éveken át elviseltek, kitartottak mellettem, és a barátaimmá váltak. Ők természetesen máshol még mindig megtalálnak. Valaki akar valamit, akkor itt ne, csak máshol keressen.
Folyó játékaimat, küldetéseimet pedig szeretném lezáratni. Nem fogok írni egyikbe sem. Annyi kérésem van, hogy Tibetet – mivel mindenki kivétel nélkül nagyon jó postokat írt, és saját átlagán felül teljesített – úgy zárjátok le, mintha 4 körös lett volna. Aztán azt is megértem, ha leanyáztok, hogy hogyan is merészelek én ilyet kérni. De ez megint csak titeket minősít, nem engem. Jó lenne, ha végre a játékosok ÉS a játékegyensúly érdekét néznétek. Nem pedig a saját és a szűk baráti körét.
Küldetésekből is rakjatok ki, karaktereimet pedig leadom mind. Köszönöm a figyelmet, aki pedig el akar küldeni melegebb éghajlatra, megteheti. Mert amúgy nem érdekel, és nem fogom elolvasni. Legalább minősíti az eddigi munkámat, ha ezt érdemlem.

Szayel/Vera

Utóirat: A fenti irományból sokat egy másik játékos leveléből idéztem. Egy mezei játékosról van szó, akinél szintén betelt a pohár. Tehát nem stafftag. Kérésére, a neve említése nélkül másolom be levelét.
______________________
Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy a szóban forgó személyekkel emberileg nincs problémám. Kiakadásom kimondottan a staffbeli munkájukra vonatkozik, az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és ehhez remek kezdés minden, ami csak a legutolsó fél évben, évben történt, egy mezei játékos szemszögéből. Vannak pillanatok egy fórumon, amikor a staffnak illik elgondolkodnia, megfelelően végzik-e a munkájukat. A legaktívabb és legnyugodtabb tagok kiválása pont ilyen. Példának okáért azon, kimaradt-e valakinél a belső, hang, mely például figyelmeztet, hogy édes kicsi csillagom, nem szeretnéd esetleg kinyitni a szemecskédet, mielőtt fatálisan beleütközöl az előtted lévő fás szárú vegetációba? (Fordítás virágnyelvet nem értőknek: nézz már körül, mielőtt felkenődsz az orrod előtti fára, bazdmeg!)
Kis segítség, mire gondolok, főbb pontokba szedve. Személyeskedést igyekszem kerülni, ahol nevesítek, ott az illető nyugodtan magára veheti.
1. Elbírálások hangvétele. Akadt pár eset, amikor a "De jó lenne ha ez meg az bírálná el xy izébizéjét, mert az milyen fun!" - igen, a kritika vicces is volt, első olvasatra. Másodszorra már azért elég sértőnek tűnt, ilyenek mellett csoda, hogy az újonc regisztrálni mer egyáltalán.
2. Nem vet túl jó fényt a staffra, ha egy admin egy fiatalabb játékos szekírozásával kompenzálja a komplexusait, aki ezek után céltáblává válik mindenkinek. Nyilván Mina reakciói is hagynak kívánnivalót maguk után, de könyörgöm, egy 14-15 éves kamaszról beszélünk, a staff díszes trónusain meg elméletileg huszonéves, érett fiatal felnőttek ülnek. Ez utóbbit én mondjuk több ponton is megkérdőjelezem.
3. A staff hozzáállása, viselkedés, belső kommunikáció: a staff nagy része ősztől nyárig elérhetetlen. Az utolsó évben 3-an (!) tartották a frontot, ami már csak azért is elég gázos, mert elvileg az admingárda azért lett 5 főre duzzasztva, hogy ne csak 1 ember melózzon, aki ha eltűnik, meghal az élet (Verának, Naonak és Narának ez úton is szalutálok a helytállásukért). Kívülről nézve ennél még cikibb a belső hatalmi játék, amit nyugdíjasok és ovisok párharcához tudok hasonlítani. Már megbocsásson a díszes társaság, de az "ő kritizált, úgyhogy nem szeretem, tehát elvből lehurrogom minden ötletét" módszer a kisgyerekek között is a hisztisebbek, ostobábbak sajátja! Gyakran merült fel bennem a kérdés: itt mindenki meg van húzatva és/vagy komplett idióta?! Ahelyett, hogy a nézeteltérések egymás között rendeződnének, nyilvánosan (chaten, hírfolyamban, wikin) történnek, tökéletesen rávilágítva a staff éretlenségére. Ebből a hisztiből jönnek a csoportos lehurrogások, mert ő az én barátom, aki kritizálja, az aljas és gonosz és fúj, tehát mindenki szar, aki amellett van. Ez után következik az, amikor valaki újítani akar, mert valami nem működik: az maradjon, mert így szoktuk meg. Mik vagytok ti, nyugdíjasok, hogy ilyen becsökéseitek legyenek?! Ha a megszokós érv felmerül, helyből illene a játékosok véleményét kikérni (mindenkiét vagy senkiét elv alapján). Legékesebb példa a háborúsdi: helyből le lett hurrogva, holott annak, aki WW után jött, eléggé állóvíz az oldal, mert nincsenek nagyobb mozgások, csak sálálázunk egymás mellett, nem lehet normálisan kijátszani a kasztos ellentéteket, max KT-ban, azt meg nem mindenki szereti. Igenis, ki kell találni valamit, ami dinamikát ad, és ez igenis a staff feladata lenne! Csak ugyebár a társaság fele ül a hatalmi pozícióban, de ha őt vagy kariját nem érinti, szarik bele (itt kiemelném, hogy Shunc és Hitto helyből a másik félben van, mivel jelen sincsenek). Továbbá nehezményezem, hogy különösen az utóbbi időben mit lát egy új tag? A staff baráti körének, veteránoknak bármit és azonnal lehet, leellenőriznek, a többiek meg le vannak ejtve, majd valamelyik másik hülye megoldja. Nem, ez így nem rendszer! Ehhez ráadásnak néha az az érzése a régebbi játékosnak, hogy nem ismerik vagy nem törődnek a maguk írta szabályokkal, mert a barátoknál nem gáz, ha a képesség tiltólistás, több van, multihoz nincs meg a megfelelő posztszám. Nem azt mondom, hogy a barátokkal legyen a staff szigorúbb, de ha másnak nincs prémium-engedmény, nekik se legyen, ilyen egyszerű. De még csak nem is ez a legcikibb, hanem ha valaki ellen/miatt akarnak új szabályt behozni, de az csak arra az egy-két emberre vonatkozzon. Könyörgöm, mi ez már?! Egy szabály vagy mindenkire érvényes, vagy senkire sem, ezt tessék tudomásul venni végre a díszes bársonyszékekben trónolva is! Kívülről nézve ez ultra ciki, pláne így együtt. Már így is kész csoda, hogy vannak új tagok.
4. Apropó új tagok: fórum költözése. Elhibázott lépésnek tartom, hogy egy látványosan csak félkész fórumra engedélyezve lett a regisztráció. Így a régebbiek többsége az eredeti fórumra nem ír, mert már az újra akar, és mellesleg a társaság átszokott az ottani chatre. A szerencsétlen újonc meg, ha gyors választ akar egy kérdésre, vagy kiszaszerolja, hogy átmegy oda és kérdez, vagy szívja a fogát.
Egyelőre tömören ennyi, nem kell izgulni, ha eszembe jut, lesz még.

Kieg1: Ha már a cirkusznak nyilvánosan kell folynia, mert különben a nagyközönség nem tudná meg, mekkora köcsög a másik fél, legalább a normál emberi hangnemre és stílusra oda kellene figyelni - a passzív-agresszív fogalmazás legalább annyira irritáló, mint a nyílt tahózás. Mindenkinek szíve joga, hogy akkora tuskó állat legyen, amekkora akar, de azért az mégiscsak gáz a fórumnak, ha ez a kép alakul ki a staffról. Tessék értelmes emberek módjára viselkedni!
Kieg2: Nincs megoldhatatlan probléma, csak marhanagy lustaság. A problémák megoldása és a kivitelezés a staff dolga. Aki ehhez lusta, nincs hozzá kedve, annak már rég semmi keresnivalója egy staffban.

2
Pontrendszer / Shinigami
« Dátum: 2014. Júl. 12, 18:20:33 »
Shinigami

Képzettségek:
  • Zanjutsu
  • Hakuda
  • Kidou
  • Shunpo
  • Zanpakuto

A karakter elfogadása után minden képzettséghez (zanjutsu, hakuda, kidou, shunpo, zanpakuto) automatikusan jár 1 pont. Jár mellé 10 szabadon elkölthető pont a kezdeti 5000 LP után. Minden 500 LP után újabb 1 pont jár elköltésre.
Egy képzettségre maximum 24 pont osztható.

Kikötések:

  • 1. osztagos tiszt esetén kötelező további 2 pontot zanjutsu képzettségre osztani (az első osztag tagjai általában jók kardforgatásban)
  • 2. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot hakuda, valamint shunpo képzettségre osztani
  • 4. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot kidou képzettségre osztani (gyógyító technikák miatt)
  • 5. osztagos tiszt esetén kötelező további 2 pontot kidou képzettségre osztani (az osztag tagjai rendszerint szívesen alkalmaznak kidoukat)
  • 11. osztagos tiszt esetén kötelező további 4 pontot zanjutsu képzettségre osztani
  • 12. osztagos tiszt esetén kötelező további 3 pontot zanpakuto és 3 pontot kidou képzettségekre osztani
  • Kidoushuu tiszt esetén kötelező további 4 pontot kidou képzettségre osztani

Bónusz pontok:

  • Gotei 13-ba tartozó shinigamik +3 pontot kapnak
  • Hadnagy rang esetén jár +5 pont
  • Kapitányi rang esetén jár +10 pont
  • Amennyiben egy hadnagyot kapitánnyá neveznek ki, +5 pont jár neki, hiszen előzőleg már rendelkezett plusz pontokkal.
  • Bizonyos 12. osztagos tárgyak is adnak bónuszokat egyes képzettségekre. Ezek a shinigami technikák listáján megtekinthetőek.
  • Egykori kapitányok +5 pontot kapnak
  • Egykori hadnagyok +2 pontot kapnak
  • Nemesek +1 pontot kapnak
  • A Shinigami Nőegylet tagjai +1 pontot kapnak
  • A Shinigami Férfiegylet tagjai +1 pontot kapnak
  • A Shinigami Gyerekegylet tagjai +1 pontot kapnak
  • Akadémiai tanárok +3 pontot kapnak

Zanjutsu


A karakter fegyverhasználatának képzettségét mutatja meg. Minél több pontja van, annál nagyobb tapasztalata van fegyverhasználat terén, valamint annál nagyobb sebzést is tud okozni.
Bizonyos technikákra hatással van; speciális zanjutsu technikákat nem lehet vásárolni a megfelelő zanjutsu szint megléte nélkül.
Megjegyzés: bármilyen fegyver használatára kihat.


Hakuda


A karakter pusztakezes harcban lévő képzettségét mutatja meg. Minél több pontja van, annál képzettebb, valamint annál nagyobb sebzést is tud okozni egy-egy ütéssel.
Bizonyos technikákra hatással van; speciális hakuda technikákat nem lehet vásárolni a megfelelő hakuda szint megléte nélkül.
Shunko képesség elsajátítására kidou képzettségre is szükség van; részletek a shinigami technikák közt.


Kidou


A kidou képzettségre rakott pontok számától függ, hogy az illető tud-e bizonyos kidoukat és technikákat használni. Például a 11. osztag kapitányának hiába van 25.000 LP-je, egészen biztos, hogy nem fog 90-es kidoukkal villogni, ahogyan a 12. osztag kapitányától sem valószínű, hogy valaha is látunk shunko-t.
A karakternek minél több pontja van kidou képzettségen, annál több és pusztítóbb kidout ismerhet, valamint annál bonyolultabb formákban képes használni azt.
  • 3 pont: Idézés kihagyása
  • 8 pont: Kettős idézés
  • 10 pont: Utóidézés
  • 14 pont: Kombinálás
  • 20 pont: Néma használat
Kettős idézés alatt az értendő, amikor a shinigami egymás után elmond két idézést, aztán a hozzájuk tartozó mágiákat gyors egymásutánban el tudja sütni (lásd Rukia vs Aaroniero).
Utóidézés alatt az értendő, amikor a shinigami kihagyja az idézést, de utólag pótolja, ezzel megerősítve a mágiát (lásd Hachi vs Baraggan).
Kombinálás az két vagy több különböző kidou egybegyúrása, amivel egy egyedi hatású, és erősebb kidout kapunk (lásd Hinamori vs Harribel fracciónjai).
A néma használat alatt az értendő, amikor a shinigami nem ejti ki hangosan a technika nevét, és úgy használja (lásd Kyouraku vs Chad).

Kikötések:
  • 80 feletti kidout nem lehet kombinálni.
  • 90 feletti hadou 50% eséllyel csak ereje egyharmadát éri el.
  • 50 feletti kidouk LP szinthez is vannak kötve.
A kidouk beszintezése a shinigami technikák listáján megtekinthetőek.


Shunpo


Megmutatja, hogy a shinigami milyen gyors. Minél több pontja van, annál gyorsabb.
Egy 10 shunpo pontos shinigami kétszer gyorsabb egy 5 pontos shinigaminál, de egy 12 pontos shinigaminál már egy-ötödével lassabb.
A shunpo pontok a shunpo technikákra is hatással vannak; megfelelő shunpo szint nélkül nem lehet őket megvenni.


Zanpakuto


Ez határozza meg a shikai, bankai, valamint senbankai használatában való tapasztalatot. Minden shinigami kezdetkor 1 pont képzettséggel indul.
  • 1-től 9 pontig shikai szint
    • 7 ponttól valamint 10.000 LP-től 3. shikai képesség
  • 10-től 19 pontig valamint 15.000 LP-től bankai szint
  • 20-tól 24 pontig valamint 30.000 LP-től senbankai szint

3
Pontrendszer / A karakter fejlődése
« Dátum: 2014. Júl. 12, 18:04:53 »
A karakter fejlődését első sorban a pontrendszer határozza meg. Az alábbiak a karakterek szintjeit határozzák meg.

Amennyiben egy karakter megfelelő szint alatt kap engedélyt espadává vagy kapitánnyá válásra, lélekenergiája 10.000-re emelkedik és így kap engedélyt (shinigamik esetén) bankai használatára.


LP-t és ryou-t a következő módokon lehet szerezni:


  • Küldetések - vagy a meghirdetett küldiken lehet részt venni, vagy pedig saját magatoknak indítani egy magánküldetést; magánküldetést bármelyik játékos mesélhet, azonban mesélői vagy moderátori felügyelet, valamint engedély szükséges. A legtöbb LP-t így lehet szerezni. Egy júzernek összesen öt küldetése lehet.
  • Edzések - Érdemes megkérni valakit, hogy tartson a karaktereteknek edzést, az ambíciózusabbak pedig önmaguk is edzhetnek másokat, hiszen minden második sikeres edzés után ők is részesülnek jutalomban. Egyszerre csak két edzésed lehet, azonban akár ugyanannak a karakterednek is. Amíg le nem zárul az egyik, nem kezdhetsz bele egy másikba. Edzést tartani másoknak korlátlan számban lehet.
  • Villámküldetés: Olyan küldetések, ahol a pörgős játék a fontos. Ezekre jár a legkevesebb jutalom, hiszen itt a játék élvezete a lényeg. A jól sikerült villámküldetések azonban, amiket 24 óra alatt be is fejeznek, akár 500 LP-vel is jutalmazzuk.
  • Havi statisztikai ellenőrző - minden hónap elején nyitja meg az egyik moderátor vagy admin a topicot a Fórum élet boardban. Aki megírt legalább 10 hozzászólást egy hónapban (akár multikkal is), az egyik karakterének ha bejelenti a topicban, 100-500 LP jutalmat szerezhet. A legkönnyebb LP szerzési mód. A jutalmak mértékét az értékelő staff tag határozza meg; nem a postszám számít, hanem a postok minősége, tehát ha 30 postot írsz, akkor sem kaphatsz 500 helyett 1000 LP-t.
  • Küzdőterek - minimális LP jutalom jár érte, azonban annál több ryou-t lehet szerezni küzdőterezéssel, amiből techikákat lehet vásárolni. Egy felhasználónak összesen legfeljebb három folyó küzdőtere lehet egyszerre.
  • Nyereményjátékok - általában évente kétszer van ilyen esemény, az oldal szülinapjakor és karácsonykor, de fórumtáboron is lehetnek ilyen játékok. Némi szerencse is szükségeltetik hozzá.
Shingami:

1. szint: 5.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000 (bankai)
3. szint: 30.000 - 45.000 (bankai II)
4. szint: 45.000 - 65.000
5. szint: 65.000 - 100.000


Vaizard: (engedély szükséges):

1. szint: 10.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000 (bankai)
3. szint: 30.000 – 45.000 (bankai II)
4. szint: 45.000 - 65.000 (vaizard resu)
5. szint: 65.000 - 100.000


Arrancar:

1. szint: 5.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000 (+3 resurrección képesség)
3. szint: 30.000 – 45.000 (resurrección II)
4. szint: 45.000 - …


Espada

1. szint: -
2. szint: 15.000 – 30.000 (+3 resu képesség)
3. szint: 30.000 – 45.000 (ressurrection II)
4. szint: 45.000 – 65.000


Privaron Espada (engedély szükséges):

1. szint: 7.500 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000
3. szint: 30.000 – 45.000
4. szint: 45.000 - …


Hollow:

1. szint: 5.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000 (képesek lehetnek arrancarrá válni)
3. szint: 30.000 – 45.000
4. szint: 45.000 - …



Quincy:

1. szint: 4.000 – 12.000
2. szint: 12.000 – 26.000
3. szint: 26.000 – 40.000
4. szint: 40.000 - …



Ember:
1. szint: 3.000 – 12.000
2. szint: 12.000 – 26.000
3. szint: 26.000 – 40.000
4. szint: 40.000 - …


Módosított Lélek:

1. szint: 4.000 – 12.000
2. szint: 12.000 – 26.000
3. szint: 26.000 – 40.000
4. szint: 40.000 - …


Bounto:

1. szint: 4.000 – 12.000
2. szint: 12.000 – 26.000
3. szint: 26.000 – 40.000
4. szint: 40.000 - …


Különleges Karakter: (engedély szükséges)

1. szint: 7.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000
3. szint: 30.000 – 45.000
4. szint: 45.000 - …


Fullbringer: (engedély szükséges)

1. szint: 5.000 – 15.000
2. szint: 15.000 – 30.000
3. szint: 30.000 - 45.000
4. szint: 45.000 - …

4
Pontrendszer / Általános tudnivalók
« Dátum: 2014. Júl. 12, 17:58:57 »
Bevezetés

Minden karakternek vannak erős- és gyenge pontjai. Egy shinigami lehet nagyon ügyes vívó, ám lehet hogy kidouban már nem olyan kiváló. Egy arrancar lehet hogy a kardot nem kezeli olyan jól, mert a resurrecciónjában nincs szüksége fegyverre. Egy quincy lehet, hogy kiválóan céloz az íjával, de elképzelhető, hogy nehezére esik összegyűjteni a lélekrészecskéket a környezetéből, ezért a nyilai gyengék lesznek. Eddig ezt nem volt lehetőség reprezentálni a karaktereknél, hiszen az egyetlen értékmérő az az LP volt.
A pontrendszer célja és lényege az, hogy a karakterek ne pusztán az lélekenergiájuk alapján vethessék össze a képességeiket, hanem egyéb diszciplínákkal is jelezhessük, hogy ki miben erős, és miben szorul még fejlődésre, így adva egy új dimenziót a harcokhoz. Jó stratégiát alkalmazva és az erősségeinket kihasználva legyőzhetővé válik egy magasabb reiatsuval rendelkező ellenfél is, hiszen nem minden a puszta erő, és nem mindig az erősebb győz.

Meglévő karik beosztása

A karakter jelenlegi LP-jét elosztjuk 500-zal, és a kasztokra vonatkozó képzettségek szerint osztjuk el őket, figyelve az esetleges kitételekre. Ilyen kitétel lehet a shinigamiknál egy bizonyos osztaghoz való tartozás, vagy a legerősebb karakter birtokában lévő reiatsu-alapú technika (kidou, hollow képesség, gintou technika, stb), ugyanis mindenkinek kötelessége erre a diszciplínára legalább annyi pontot tenni, ahány pont szükséges a használatukhoz. Ha az arrancar képes ceróra, nem rakhat négy pontnál kevesebbet Hollow képességek képzettségre, ha a shinigami birtokolja a Souren Soukatsui nevű kidout, nem tehet nyolc pontnál kevesebbet a Kidou képzettségére.
Bónuszpontok járhatnak a karakter rangjáért vagy hovatartozásáért, illetve bizonyos technikákért vagy eszközökért, ezek a kasztok topikjaiban és a technikák között megtalálhatóak.
Fontos: a karakter jelenlegi helyzete dönt arról, hogy mennyi bónuszt kap. Példának okáért ha valaki kapitány volt, de most nem az, akkor nem kap +10 pontot, amiért régen kapitány volt.

A karakterek pontjait és azok elosztását ebben a topikban kell bejelenteni, ugyanitt lehet jelezni, ha valaki LP-re tett szert, és az így kapott újabb pontokat el szeretné osztani. A pontokat a közös staffkari, Kon vezeti a JK-k adatlapján egy külön posztban, ebbe csak ő nyúlhat bele. Éppen ezért jól gondold meg, hogy hogyan osztod el a pontjaidat, mert később nem változtathatsz rajtuk!

Kasztváltás esete

A fórumon előfordulnak kasztváltások. Például egy ember meghal, és lélekké válik, vagy egy akadémiai tanuló elvégzi az Akadémiát, és shinigamivá válik. Ebben az esetben feltételezzük, hogy ereje növekszik, általában az ilyen karakterek több LP-t kapnak. A karakterek megkapják az új fajra vonatkozó képzettségeket, például akadémiai tanulóból váló shinigami esetén megkapják a zanpakuto diszciplínát, valamint kapnak rá 1 pontot ingyen.
Kivételt képez a vaizarddá váló shinigamik maszkhasználat diszciplínája; abban tér el az előbbiektől, hogy ők nem kapnak ingyen egy pontot a képzettségre, hanem majd a későbbiekben szerzett LP-jükből kell tenniük rá.
Kasztváltás során minden képzettségük megmarad ugyanaz, ami eddig volt, kivéve, ha ezzel mondjuk elvesztenek egy különleges képességet, például az emberek esetében. Ők ilyenkor a Különleges képesség képzettségre költött pontokat visszakapják és újra eloszthatják. A kasztváltáskor szerzett lélekenergiánál a karakterek 500 LP-nként egy pontot kapnak, amit szabadon elkölthetnek.

Bónuszok szerzése és vesztése

Majdnem mindegyik kaszthoz járnak bizonyos bónuszok, ezekkel elérve, hogy a játékosok anime és mangahű karaktereket akarjanak alkotni, mert az megéri nekik. Azonban, hogy ne történjen visszaélés, ezért a bónuszpontok afféle ideiglenes bónusznak számítanak. Ez azt jelenti, hogy ha egy Espada lemond a rangjáról, elveszti a +10 pont bónuszát (azonban felvesz +5 pont bónuszt privaronságért, vagyis a gyakorlatban -5 pontot veszít).
Vagyis ha valaki rang-kaszt-egyéb váltás miatt bónuszokat veszít, köteles annyi pontot levonni a képzettségeiből, amennyi a jelenlegi státuszának megfelel, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy bizonyos technikákat emiatt nem fog tudni használni. Ezzel megakadályozzuk a karakterek felesleges és indokolatlan variálását.
Ha egy karakternek megváltozik valamilyen adata, azonban emiatt bónusz pont jár neki (például egy vaizard karakter SS-ből a vaizard lakba költözik, vagy csatlakozik az egyik shinigami egylethez), az annak megfelelő bónuszt kapja meg.
Egyéb státuszokra a bónuszok felvételét fel lehet vetni és megszavazni, példának okáért valamilyen új egylet alapul, vagy éppen indokoltnak tartanak egy ranghoz/társadalmi helyzethez jutalom kiosztását.

Kivételek

Előfordulhat, hogy egy karakter nem ért egy képzettséghez, amihez normál esetben értenie kéne, mert nem kapott kiképzést. Például lehet olyan shinigami, aki nem járt az Akadémiára, így nem tud kidout használni vagy nem tanult kardforgatást. Ebben az esetben az automatikusan járó pontot szabadon felhasználhatják valamelyik másik képzettségükhöz. Hátrányként azonban, amennyiben a játék során később meg szeretnék tanulni a képzettséget, az első pontra két pontnak megfelelő „árat”, vagyis 1000 LP-t kell befektetniük. Kizárólag az első pont kerül nekik dupla annyiba, amennyit rendes esetben kellene rá költeniük.
Ezen kivétel esetén a játékosnak jelentős indokra van szüksége, valamint moderátori engedélyre, hogy ezt megtehesse. Következményként viselnie kell, hogy ha meg akarja tanulni ezt a képzettséget, akkor az első pont megszerzésére dupla annyit, vagyis két pontnak megfelelő lélekenergiát kell befektetnie.

Amennyiben a karakter plusz képességgel rendelkezik, felveheti a megfelelő diszciplínát. Ilyen lehet egy módosított lélek, akinek a 12. osztag készített zanpakutout vagy egy shinigami, aki valamilyen különleges képességgel is rendelkezik.
Hátrányai: a képesség használatához eggyel több diszciplínára kell költeniük, ami nem éppen kifizetődő számukra, ugyanis több képzettségre kell költeniük. Valamint az első pontra 1000 LP-nek megfelelő árat, vagyis két pontot kell fizetniük. Minden olyan karakter köteles eszerint eljárni, akiknek az alap faji képzettségükön kívül rendelkeznek valamilyen extra képzettséggel.
Kivétel a kivételben:
A vaizardok semmiképpen sem vehetnek fel arrancar képzettségeket. Amennyiben már vásároltak bármiféle hollow képességet (kivéve cero), az árát visszakapják, de a képességet ki kell venniük.


Kasztfüggetlen bónuszok
  • Karakura Raizer Team: 1 pont
  • Daitenshi tagság: 3 pont
  • Kaguság: 2 pont
  • Mazoku Szindikátus: 2 pont
  • Tokyo Media Center: 1 pont

3 pontos bónuszból egy karakter legfeljebb eggyel rendelkezhet.


5
Pontrendszer / Útmutató a pontrendszer használatához
« Dátum: 2014. Júl. 12, 17:58:02 »
Az alant írás csupán irányadó ahhoz, hogy mégis miképpen kell értelmezni a pontrendszert és annak működését harc közben, illetve a karakter tudására vetítve. Semmiképp sem arra szolgál, hogy megkössük a kezeteket, emiatt csupán néhány konkrét számot láthattok benne. Azonban ne térjetek el irreális mértékben az elhangzottaktól, a legtöbb esetben az ilyesmi vépézésnek számít.
Noha a segédlet elsősorban shinigami karakterekre íródott, ugyanúgy érvényes a többi kasztra is. Csupán a könnyebb szemléltetés kedvéért használtam a halálisteneket példaként.

Van X pontom, mit tud a karakterem?

A legtöbb shinigami karakter előtörténetében szerepel az Akadémia és az ott megszerzett tudás. Írnak arról, hogy ebben vagy abban a képzettségben tehetségesek voltak, másban pedig nem. De mit jelenthet ez pontokban kifejezve? Egy shinigami karakter speciális bónuszok nélkül 18 ponttal kezd. Mivel ezt öt képzettségre kell elosztania, így egy gyors átlagolás után megkapjuk, hogy ha egyformán osztja el a pontjait az újonc, akkor 3-4 pontot tesz egy-egy diszciplínára. Ezt a szintet nyugodtan vehetjük átlagos akadémiai tudásnak: ha ez alatt vagy, akkor az Akadémián nem mutattál különösebb tehetséget az adott tárgyból, ha viszont felette, akkor joggal mondhatod, hogy tehetségesnek számítottál. Az akadémiai képzés valószínűleg nem állhat sokkal többől, mint a legalapvetőbb mozdulatok megtanulása és tökéletes elsajátítása, akár a vívást, akár a kézitusát vesszük, így ha valaki ezt a 3-4 pontos átlagot üti meg, az nem lesz képes akrobatikus mozdulatokra vagy különleges vívótechnikákra. 1-2 ponttal pedig talán még a kardot sem tudod helyesen megfogni, nem hogy kettévágni valamit. Még akkor is, ha ez a valami csak egy bambuszköteg.

Ha valamilyen a hagyományos kardtól, bottól, lándzsától erősen eltérő, bonyolultabb fegyvered van (ilyen lehet például bármilyen duplapengés eszköz is már), akkor számíts arra, hogy az átlagos akadémiai tudás nem elég ahhoz, hogy hatékonyan tudd forgatni. Ugyanígy, ha több fegyvert is használsz, vagy többféle stílusban akarsz vívni ahhoz is magasabb képzettség kell a használatukhoz. Tíz pont felett már elég képzettnek számítasz ahhoz, hogy biztosan ne kelljen a fegyvereddel bajlódnod, azonban ez még koránt sem jelenti azt, hogy mesteri szintre kerültél vívásból. Amíg nem éred el a 24 pontot, tudásod folyamatosan fejlődik, gyorsabb, erősebb, pontosabb leszel minden egyes ponttal, vagy javul a helyzetfelismerő képességed. Amíg alacsonyabb szinten vagy, ne félj hibákat véteni, sőt! Élethűbb lesz a játékod, ha alkalmanként valamit elrontasz, még ha ezzel előnyt is adsz az ellenfélnek.

A hakuda hasonlóképpen működik, mint a vívás. Látványos, komplex és igazán erős mozdulatokat vagy mozdulatsorokat csak magasabb szinteken tudsz elsajátítani, és eleinte valószínűleg fel kell áldoznod az erőt, a gyorsaságot a pontosság oltárán... vagy fordítva. Aki viszont eljut a mesteri szintet jelző 20 pont tájára, az bátran használhat akár többféle harcművészeti stílust, lehet erős, gyors és pontos is egyszerre, hiszen rengeteg gyakorlás van eddigre már benne.

A zanpakutou szintjei

Nem szóltam még a lélekölőkről. Tökéletesen akkor sajátítottad el a shikai szinted, ha képzettséged eléri a 9 pontot. Magyarán nem reális ha a kezdetektől fogva, újoncként a magad 3-4-5 pontjával minden támadásodat mindig hibátlanul végre tudod hajtani. Ha alacsonyra tervezed a lélekölőd szintjét a kezdetekben, talán nem is érdemes rögtön mindkét támadásodat ismerned (már ha kettőt tervezel). Akár úgy is megoldhatod, hogy a zanpakutoud lelke nem osztja meg veled a támadásod valódi formáját, hanem csak részben, valahogy úgy, mint Yumichika esetében. Hidd el, szórakoztatóbb úgy játszani, hogy kijátszod a fejlődést is.
A bankainál hasonlóképpen, 20 pontnál éred el a teljes irányítást felette. Egy éppen csak kifejlődött, 10 pontos bankai biztosan instabil, nehezen irányítható és nem tudod hosszú ideig fenntartani, hiszen túl sokat vesz ki belőled a használata. Ahogy fejlődsz, annál magabiztosabban tudod kezelni ezt a hatalmas erőt, ami a kezedbe összpontosul ilyenkor.

Más kasztok esetében a képzettségen lévő pontokat össze lehet egyeztetni a shikai és bankai szintekkel. Így egy 9 pontos képesség pont olyan erős, mint egy 9 pontos shikai, 10 ponttól és 2. szinttől pedig elmondhatod, hogy bankai-szintűek a resurrección támadásaid vagy különleges képességed.

Összefüggő képzettségek

Ahhoz, hogy a fegyveredet forgatni tudd, nem elég pusztán vívni tudni. A kardod csupán a karod meghosszabbítása, amennyiben nincs meg az alapképzettséged pusztakezes harcból (emlékeztetőül 3-4 pont), akkor azt meg fogja szenvedni a tudásod. Példának okáért a lábmunkádat nem zanjutsuból fogod megtanulni. Mindenképp fontos megjegyezni, hogy minél több mozgást igényel egy fegyver, illetve minél rövidebb a pengéje, annál több pusztakezes tudás kell hozzá, hiszen mondjuk egy tőr vagy egy kés használata sokkal közelebb áll a kézitusához, mint egy katanáé. Ugyanígy, ha akrobatikus mozdulatokat igényel a fegyvered, ahhoz kell egy kevés mozgáskoordináció, amit nem a fegyverhasználat fog megadni. Azonban 5-6 pontnál így sem kell több ahhoz, hogy a zanjutsudat tökéletesen ki tudd használni.
Kivételt jelentenek a különféle dobófegyverek illetve az íjak, amelyekhez viszont nem szükséges ilyesmi tudás. Így egy quincy esetében egyáltalán nem baj, ha alacsonyan, netán képzettség nélkül marad a Pusztakezes harc diszciplína.

Bár nem ennyire erős, de hasonló a kapcsolat a kidou és a shunpo között is. Aki képzett az egyikben, az valószínűleg valamelyest ért egy kicsit a másikhoz is, hiszen mindkettőhöz a lélekenergia megfelelő használata kell. Ám ebben az esetben nem feltétlenül szükséges mindkét képzettségből jónak lenned, hiszen számos példa van rá az eredeti történetben, hogy valamelyik karakter ebből vagy abból képzett volt, a másikhoz viszont kevéssé értett.

Képzettség a képzettség ellen

Nem kell hozzá a józan észnél több, hogy rájöhess, a különböző kasztok egymásnak megfelelő képzettségei (így például a shunpo, a sonido vagy a hirenkyaku) egymással összehasonlíthatóak, kompatibilisek. Egy shinigami 8-as shunpóval gyorsabb lesz, mint egy arrancar 6-os sonidóval, és így tovább. Ám az talán már nem annyira nyilvánvaló, hogy az olyan képzettségek is összevethetőek, mint mondjuk a kidou és a fegyveres harc. A konkrét példából kiindulva ha az arrancar magasabb fegyverhasználattal bír, mint a shinigami ellenfelének kidoujának az ereje, akkor akár a kardjával is kivédheti a démonmágiát. Ám ezzel óvatosan, ha a különbség kicsi, a hadou könnyen az arcodban robbanhat a várt hatás helyett!
Különleges helyet foglal el a hierro, mely egyfajta pajzsként védi az arrancarokat a sérüléstől. Előbb át kell hatolni rajta, ami nem könnyű feladat, ha a képzettségeid kisebbek, mint az ellenfél hierrója. Ám áttörhetetlen pajzs nincs, így idővel a terhelés hatására meggyengülhet, keménységéhez pedig hozzá lehet szokni. Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, nagyjából 2-3 teljes erejű csapással többet kell elhelyezned rajta, ahány pont a különbség a hierro szintje és az általad használt képzettséged között. Tehát ha az ellenfél hierrója például három ponttal magasabb, mit mondjuk a zanjutsud, akkor öt-hat vágás után lehetsz képes arra, hogy áthatolj rajta. Természetesen, ha a képzettség, amivel megütik az arrancarok bőrét, magasabb a hierro szintjénél, akkor a sérülés valószínű.
Bármelyik két képzettség összevethető, de mindig próbálj reális maradni! Nem tudhatod, hogy az ellenfeled pontosan milyen képzett, ahogy a puszta kézzel kivédett cero is fog neked sérülést okozni, legfeljebb nem nagyot; és egy bankai támadást sem ildomos egy közönséges karddal megpróbálni kivédeni.

Kidouk, cerók és sebzések

A sebzés kényes és nehezen meghatározható téma. Mit jelent, ha egy kard összecsap egy másikkal, és a két pont különbség fegyverforgatásban végül sérülésben nyilvánul meg? Életerőpontok híján csupán a saját józan eszedre hagyatkozhatsz, amikor eldöntöd, hogy milyen sérülést szenvedsz el, de az valószínű, hogy két pont különbség esetén nem fogják levágni a karodat, jóval esélyesebb egy karcolás, esetleg egy felületes seb. Itt rajtad múlik, hogy milyen határokat szabsz meg, de azt sem szabad elfelejtened, hogy az alacsonyabb diszciplína nem feltétlenül jelenti azt, hogy egyáltalán nem is sérülhetsz. Hiába vagy képzettebb, ellenfeled túljárhat az eszeden, vagy akár te is hibázhatsz. Ha pedig irreálisan sérülsz, azért a küldetések, küzdőterek értékelésénél a stafftagok levonhatnak a jutalmadból.

Vannak olyan képességek, amelyeknél nem nyilvánvaló, hogy mekkora sebzést okoznak. Az alábbi felsorolás ezt hivatott tisztázni.
  • Cero: A ceróban nincs semmi trükk, pontosan annyit sebez, ahány pontod a Hollow képességek képzettségeden van. Azonban itt is vannak kivételek, méghozzá a speciális cerók. A karakter egyedi cerója (ha van) +2 pont sebzést, a Gran Rey Cero pedig +4 pontot ad, hogy a technikák közti erőkülönbség látható legyen.
  • Kidou és egyéb hollow vagy reiatsu-kezelő képességek: Ha a képzettséged magasabb, mint az alkalmazott képesség szintje, akkor minden negyedik pont különbség után kapsz plusz 1 pontot a mágia sebzésére. Például ha 9 pontos kidouval használsz egy Shakkahout, akkor a tűzlabda egy pont helyett hármat fog sebezni.
  • Shikai: Ha a lélekölőd szintje magasabb, mint 9 pont, akkor kapsz egy kevés bónusz sebzést  shikaiodra is. 9 pont felett minden harmadik pont után +1 pont sebzésre képesek a shikai támadásaid.

6
Szervezetek / Las Noches
« Dátum: 2014. Júl. 04, 12:22:06 »
Las Noches az egyetlen város Hueco Mundoban. Téves elképzelés, miszerint Aizen hozta létre, vagy Aizennek köszönhető, hogy van egy mesterséges nap a város kupolájában, hiszen az Espada és Las Noches tulajdonképpen már Aizen érkezése előtt is létezett, csupán nem volt annyi arrancar.

Az arrancarok négy csoportra, vagy inkább "testületre" oszlanak: Números, Espada , Tres Cifras és Exequias.

    • Números: A legtöbb arrancar números. Aizen hozta létre őket a Hogyokuval. Mindegyikükhöz tartozik egy szám 11-től 99-ig születésük sorrendje szerint, azonban tetoválásuk nincs róla. Közülük kerülnek ki a fracciónok, akik egy-egy espadát szolgálnak. A fracciónok még Las Noches uralkodójánál is jobban tisztelik saját espadájukat.
    • Espada: Ők a legerősebb arrancarok, Hueco Mundo urai (és úrnői). Testük valamelyik részén egy számot viselnek 1-től 10-ig, erejük nagysága szerint. Ők vezetik a númerosokat. Minden Espada alá meghatározott számú números tartozik.
    • Exequias: A kivégzőosztag. A kémek és a lázadók megsemmisítése a feladata. "Legismertebb" tagja maga az Exequias vezére. Az Exequias vezető a felelős azért, hogy a lázadókkal és betolakodókkal foglalkozzon Las Nochesban. JK esetében egy árulót végleges száműzetéssel büntethetnek. Vezére Eras Vanthor, 88. arranar.
    • Tres Cifras: A Tres Cifras az eredeti espada lefokozott tagjaiból áll, akiket Aizen leváltott a saját maga által kreált arrancarokkal. Feladatuk a külső falak védelme. Egy három jegyű számot kénytelenek viselni az eredeti espada rangjuk helyett. Tagjaikat Privaron Espadáknak nevezzük. Nem összekeverendőek a Former Espadákkal, akik ugyan rangjuktól megfosztattak, de nem tartoznak Las Nocheshez és a Tres Cifras tagjai közé sem.


    A legtöbb arrancart mesterségesen hozták létre a hogyoku segítségével, akadnak azonban olyan arrancarok, akik más módon, vagy természetesen jöttek létre. Ők nem kapnak sorszámozást, s valamivel gyengébbek a mesterségesen létrehozottaknál.

    A mangában Aizen Sousuke uralkodott Hueco Mundo-ban, a saját maga által létrehozott arrancarokra támaszkodva. Serege azonban csak gillian és adjuchas szintű arrancarokból áll, még az espada tagjai is. A játékban jelenleg egy Seth nevű hollow tölti be pozícióját, ki ellen egyfajta ellenállás jött létre. Az Ellenállást jelenleg Natalie Salazaar Granz vezeti.





    Az Espada jelenlegi tagjai

    1. Natalie Salazaar Granz
    2. Desmond Phellera
    3. Räv la Luz
    4. Karasu Vex
    5. Eliziana Aberquero
    6. Diego Canino
    7. Adala Cascada
    8.
    9. Tanarotte del Silfo
    10. Cephalus Ó-Madaidhín

    A Tres Cifras ismert tagjai

    Cielo Sanchez
    Luzbel del Admarth Pablo
    Ryuunosuke Zilberschlag
    Tadeo Dellomeurtre





    A mangában az első négy espada nem oldhatja fel resurrecciónját és nem használhatja speciális ceroját Las Noches falain belül. Az oldalon ez a szabály minden legalább 15.000 LP-vel rendelkező arrancarra vonatkozik.

    7
    Archívum / Panaszláda
    « Dátum: 2014. Júl. 04, 08:36:21 »
    Ez a topic arra szolgál, hogy jelezd nekünk, ha valamivel problémád van. Ez lehet fórumos technikai ok, mert valami nem működik, vagy valamilyen játéktechnikai dolog, amit te bakinak érzel. Esetleg ha egy elavult szabályzati ponttal szembesülsz, és szeretnél változtatást rajta.
    A topic nem arra való, hogy a játékosok közti esetleges félreértéseknek itt kerítsünk helyet! Az ilyen dolgokat tessék privátban, lehetőleg fórumon kívül intézni. Ebben a topicban is érvényes a szabályzat Netikett része természetesen.

    8
    Technikák és eszközök / Technikák vásárlása - ELIGAZÍTÁS
    « Dátum: 2014. Júl. 03, 17:38:15 »
    Üdv mindenki!

    Az új fórumon egy interaktív rendszert vezetünk be a technikák vásárlásához. Ha kiszemelted a neked tetsző technikát (amiknek listájárólITT találtok linket), egyszerűen nincs más dolgod, mint megvenni a boltban.

    Hogyan? Rákattintasz az oldal tetején található Shop feliratra, s kiválasztod, hogy kasztodnak/igényednek megfelelően a megfelelő kategóriát, aztán pedig ha van pénzed rá, a vásárlás (Buy) gombra kattintva megvehetitek azt.

    Mit vehetek meg? Ahhoz, hogy megvehesd a technikát, a kritériumoknak kell megfelelni. Tehát shinigamiként csak shinigami technikát (valamint kasztfüggetlen zanjutsu és hakuda technikákat) tudsz venni. Valamint teljesíteni kell az egyéb követelményeket. Például X pontod legyen kidoun, hogy megvehesd. Némelyik technikához admini engedély is kell.


    Mi az a tiltott kidou? Akkor azt nem vehetem meg? A tiltott kidouk azok, melyeknek használata Soul Societyben törvényellenes. Ilyenek a tér, valamint időmanipuláló képességek, valamint azok, amik már a használóban is kárt okoznak. Ettől függetlenül - ha van rá elég pénzed és pontod - megveheted őket. Ha viszont játék során használod, van esély rá, hogy a 46-ok tanácsától kapsz egy ejnye-bejnyét.

    Ingyen technikáimmal mi lesz? Ha van ingyen technikád, vagy valamelyik ingyen jár neked, mert például 4. osztagos gyógyító vagy,  akkor itt, ebben a topicban jelezd azt. Egy moderátor vagy admin pedig megajándékoz téged az általad választott technikával, mindegy, mibe kerül. Persze a pont, esetleg LP követelményét így is teljesítened kell.

    Találtam olyan technikát, ami 0 ryouba kerül. Megvehetem? Igen, ha teljesíted a feltételeit. Nyilván shinigamiként nem fogsz sonidozni. Valamint az übertáp kombót is csak akkor veheted meg, ha megvan hozzá a többi kidoud, amivel összerakod azt.

    Miért is jó ez a rendszer? Roppant egyszerű. Ezek után soha többé nem kell adatlapolnod. Nem kell mindenfelé számolgatnod a kiadásaidat és a bevételeidet, mikor mennyi ryou-t kaptál és honnan. Mert lényegébe véve egy gép kiszámolja neked, ami tényleg lényeges. You're welcome.

    ._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._

    Ebben a topicban jelezheted tehát, ha van egy ingyenes technikád, és szeretnéd beváltani. Miután megkaptad, a hozzászólást töröljük. :D


    Oldalak: [1]