Tárgymágia: Hajdani mentorának köszönhetően a tárgymágia tudója és birtoklója is egyben. Ez egy passzív képesség, mely lehetővé teszi az ereklyék, egyszerű tárgyak machinálását; használatát. Nocturn képes a tárgyakban rejlő mágiát feltérképezni, aktiválni, megbontani, szétszedni, valamint két már mágiával rendelkező tárgyat egybe gyúrni; néhány látomás formájában pedig lehívni a tárgy történetét. A mágia használatának feltétele az ereklyehasználat diszciplína, valamint pontozása is az alapján működik. Bármilyen új tárgy alkotását, vagy beszerzését egyéni technikák „pályázásával” lehetséges beszerezni. A tárgy ereje nem haladhatja meg a vásárlásnál feltüntetett pontozás mértékét. Küldetésen csak is akkor képes egy ellenséges shinigami zanpakutoját megbontani, ha a mesélő engedélyezi; más esetekben is szintén
engedély kell hozzá.
Árnymágia: Az átokpecsét ideje alatt számos tapasztalatot szerzett az árnymágiákkal kapcsolatosan. Ekképpen az Insignis Reliquia összeomlása után úgy határozott elsajátítja eme ágazatot, hiszen a sötétség hozzá is igen közel áll. A mágia alkalmazásának noha van egy kellemetlen hátránya, hogy a nappalokat kevésbé viseli el a használó. Természetes részének érzi a sötétségből eredő mágiák alkalmazását, ezért a fényes nappalok kevésbé a barátai. A Nappalok legalább is meglehetősen kedvtelenné teszik a használót, sápadt és frusztrált lesz tőle; arról nem is beszélve, hogy energetikailag is fáradékonyabb.
A mágia segítségével viszont naplementekor egy olyan előnyhöz jut, mely nagyban segíti Nocturn munkáját. A környezetében képessé válik az összes árnyék irányítására, lát a sötétben, jobban kihallja a hangokat, olyanokat, amelyeket már nem biztos, hogy meghallana. A mágiának jelenleg csak az első három fokozatát ismeri.
- Első fok: Az első fok használatával, ha a használó rálép/hozzáér egy árnyékra/hoz, akkor az árnyék tulajdonosa nem képes mozdulni, vagy tárgy esetében nem lehet elmozdítani a tárgyat a helyéről. A technika erőssége függ a használó lélekenergiájától (ill. KK pont) hiszen egy magasabb lélekenergiával rendelkezőt nem képes olyan sokáig mozdulatlanságra bírni. A technika csak is addig tart, míg Nocturn az illető árnyékán áll (ill. hozzáér), ha elmozdítják/elmozdul, akkor természetesen kiszabadul az áldozat a kötésből.
- Második fok: Ezen a szinten a környezetben előforduló mesterséges fények kioltására képes. Mechanizmusában ez azt jelenti, hogy a környező árnyékokat elmozdítja, majd azok elnyelik a teremtett fényt. Ilyen lehet a közvilágítás, gyertya lángja, tábortűz..stb. A kidouk esetében azok fényét elnyelheti, azonban azok még ugyanolyan erősek maradnak. E foknak köszönhetően Nocturn tisztán lát a sötétben.
- Harmadik fok: Lehetővé teszi, hogy az árnyékkal rendelkező, általa kiszemelt ellenség ellen fordítsa a saját árnyékát. Ilyenkor az elterülő árnyék megmoccan, majd leképezve (nagyjából) a tulajdonos külalakját, kiemelkedik a földből és megtámadja az illetőt. Az árnyékok ebben az esetben Nocturn pusztakezes képességével rendelkeznek. Ellenállóságuk pedig csupán ennek a fele lehet. Rendszer alapján tehát, ha a karakternek 11-es a pusztakezese, akkor az árnyéknak is. Azonban az árnyékot egy 6 pontos technikával már meglehet semmisíteni. Amennyiben megsemmisítik, a földre esik és újra normális árnyéka lesz a tulajdonosnak.