Neve:
Ashura (阿修羅) / Asura, harcos démon a hindu mitológiából
Fajtája: Láva
Shikai parancsa:
Tachinobore, Ashura! / Emelkedj fel, Asura!
Kinézete: Alap formájában egy egyszerű katana külsőleg, azonban a shikai formájában
(KATT) egy díszesebb, vöröses markolatot kap, illetve plusz egy rövid pengét, ami a kardot fogó kezet tovább védi. Egy vöröslő kő jelenik meg a penge végén, amely világítani kezd, ha a kard támadásai életbe lépnek.
Ashura kinézete nem szokványos – humanoid az alakja, azonban egyáltalán nem emberi.
(KATT) Sokkal inkább egy szarvakkal rendelkező, tűzdémonhoz hasonlatos jelenség. Makiro olyan részéből született, amitől ő maga is retteg, így a vizuális kivetülése is az ő érzésének megfelelően félelmetes, elrettentő látvány.
A zanpakuto belső tere sem sokkal kellemesebb élmény, látvány.
(KATT) Nagyon nyomasztónak tűnhet a veszélyes és igen forró terület. Az egész, lávával teli kráter közepén függ az apró láncokon a fő sziget, amely magát Makirot jelképezi, az egész hely biztonságos, belső magjaként. Körülötte nehéz, bizonytalan utak, apró állomások választják el a barlangoktól, lávazuhatagokról. Olyan érzés a szigeteken létezni, mint kötéltáncolni, igen kevés tapasztalattal: nagy bátorság kell hozzá és sok hit abban, hogy kitart az egyensúly.
Támadások:
• Birdcage / Madárketrec / TorikagoMakiro a talajba szúrja kardját, körülbelül félig és aktiválja a támadást. Ennek hatására pedig láva tör elő a talajból, félgömb alakban felemelkedik és megszilárdulva egy nagyon nehezen áttörhető kalickát hoz létre. Remek technika saját maga és a társainak védelmezésére, a probléma annyi, hogy nem erre használja. Általában az ellenségét zárja össze saját magával, hogy ne mehessen sehova és kihasználhassa a közelharci tudását, képességét. A kőzet természetesen hihetetlen forró, alapvetően könnyedén égeti a ruházatot, bőrfelületet, de zanpakutoval sem tanácsos hozzáérni. Pont emiatt a ketrec belsejében igen hamar felforrósodnak a dolgok, ha nem szüntetik meg hamar. Amíg Makiro ki nem veszi a kardot a földből, addig ő sem tud kiszabadulni.
Alapvetően a ketrec mérete eléggé random, és 1 körig tartható fent – minden egyes zanpakutora rakott pont után egyre kontrollálhatóbb a mérete és +1 körön át tartható fent.
• Human shield / Emberi pajzs / NingennotateAmint Makiro aktiválja a képességet, láva tör elő a kardjából, ami felaraszol a karján, testét bevonva nem égeti meg. Hamar megszilárdul és szintén forró, kemény kőzetréteget alkot a bőrén. Nem korlátozza annyira a mozgásban, azonban egészen hatékony páncélként viselkedik, továbbá az érintése égető az ellenfél számára – ahogy kezd kihűlni, egyre kevésbé.
Ellenállóság: Alapvetően a kőzetpáncél áttörhetősége a zanpakutora rakott pontoktól függ, tökéletesen a minimum egy ponttal kevesebb zanpakuto támadásokat képes védeni. (aka, amennyiben nekem 5 pont van a zanpakutomon, akkor egy 3-4 pontos támadást kivéd, egy ötöst alig-alig, azon felül pedig letörik).
Lefedettség: Alapvetően Makiro testének 10%-át fedi be, tetszőlegesen választható helyen, ezt ő irányítja. Minden egyes zanpakutora rakott pont +10% lefedettséget biztosít.
Egyéb: Hátránya, hogy minél nagyobb, annál jobban lassítja a mozgást. Előnye, hogy amennyiben kézre, illetve lábra idézi, hakuda bónusz pontokat szerezhet vele. Minden harmadik zanpakutora rakott pont után +1 hakuda pont jár, maximálisan +4 pont szerezhető vele.