ZanpakutoNeve: Atsureki no Tenkou – Viszály Mennyei Királynője
Fajtája: Árny
Kinézete: A zanpakuto katana formáját vette fel, ám már megjelenésében is megmutatkozik, hogy nem hétköznapi fegyver. A saya sötétlila, csaknem fekete színű. Hegyénél arany díszítésű, melyen lila kövek kapnak helyet. A kard markolata felőli oldalán a sayán fekete, apró fehér kövekkel díszített virágok találhatók, míg a saya közepén ofudák tekeregnek, mintha csak elzárnák a fegyvert. A sötét szín folytatódik magán a fegyveren is: a katana markolata csaknem teljesen fekete színt öltött magára. A keresztvasnál oldja a kompozíciót egy csekély arany díszítés. A markolat kifejezetten előkelő, lila kövekkel kirakott. A markolatgombról díszes omamori lóg, amin megjelennek a sayán is látható, sötét virágok az aprócska fehér kövekkel.
Lelke: Hosszú fekete hajú
nő, lila öltözetben. Bőrének tónusa sápadt, kissé kékes árnyalatú. Egész lénye mintha lebegne, nem hat rá a gravitáció. A káoszban, felfordulásban érzi magát igazán otthon, ez világára is jellemző, a belső világban minden az ő szeszélyei szerint változik, nincs kimondottan állandó, talán csak a csillagképek, melyek valamilyen formában mindig jelen vannak. Erős akaratú, ám gazdájával szemben hajlandó megalkuvásra. Vele szemben szigorú, a bizonytalanság legkisebb jelére hajlamos megkérdőjelezni a fennálló viszonyokat és minimális szinten szembemenni forgatójával, hogy tesztelje határozottságát. Ezzel együtt soha nem szúrná hátba, de elvárja tőle, hogy kettejük közül ténylegesen Izayoi vegye magára az irányító szerepét és ezt ki is kényszeríti, ha kell – ellenkező esetben az általa képviselt káosz veszi át az uralmat.
Shikai parancsa: Tsukasadore! – Uralkodj!Shikai kinézete: Elzárt alakjához képest csekély változás, hogy a zanpakutou pengéjén apró fénypöttyök jelennek meg – csillagászatban jártasok talán egy-egy csillagképet is ki tudnak rajta venni. Az alakzatok folyamatos mozgásban vannak, az éjszakai égbolt motívumai lassan sodródnak a pengében – ahogy a valódi égbolton sem figyelhető meg minden alakzat minden évszakban.
Támadások:Mivel a fegyver árny típusú zanpakutou, és támadása materializálásához is árnyakat használ (azokat shikai aktiválásától úgymond “magába gyűjti”), shikai használata közben a forgatója számára az átlagosnál jobb látást biztosít: szinte tökéletesen lát a sötétben. Ennek természetes hátránya, hogy ebben az állapotban szemei sokkal érzékenyebbek a fényre és a fény alapú támadásokra - fény típusú képességtől kapott direkt találat 1-2 percre könnyedén elvakíthatja.
Seiza kuchiyose - Csillagkép idézésA technika során a zanpakutou az árnyakból materializál egy csillagképet, mely addig a pengéjén keringett. Ehhez a technika neve mellé szükséges kimondani az adott csillagkép nevét is. A konstellációk megidézve egyéni tulajdonságokkal is rendelkezhetnek, méretük egyedenként változik.
- Yamanekoza - Lynx (Hiúz, 1-4 pont): másfél méter magas árnylényként materializálódik, benne az őt alkotó csillagok haloványan látszanak csupán. Támadásaihoz ezt kihasználva a célpont körüli árnyékokra építkezik: ő maga a sötétségbe olvadva, majd a környező árnyékokból ugrik elő. (A Lynx az északi égbolton elhelyezkedő, halvány csillagkép, felfedezője szerint csak a “hiúz-szeműek” látják. A görög, északi, és észak-amerikai mitológiában a hiúznak különleges képességeket tulajdonítottak, a titkok őreként is megjelenik, egyes hiedelmek szerint még a szilárd tárgyakon is átlát.)
- Hakuchouza - Cygnus (Hattyú, 5-8 pont): két méter magas hattyúként jelenik meg, az őt alkotó csillagok fényesen ragyognak nyakában és szárnyaiban. Nem támadó csillagkép, inkább védekezésben jeleskedik: a kivédendő támadás elé önkéntesen repül be, hogy testével felfogja. Ha Anju úgy akarja, más védelmére is irányíthatja. (A Cygnus az északi égbolt egy csillagképe. A görög mitológiában több történet is kapcsolható hozzá.)
- Shishiza - Leo (Oroszlán, 9-12 pont): sörénye miatt ez az árnyéklény valamivel meghaladja a két métert magasságban. Az őt alkotó csillagok fényesen ragyognak az árnyéktestben. Az életerős hímoroszlán a direkt támadásokban a legerősebb, kertelés nélkül ugrik neki a célpontnak. Amennyiben Anju irányítása valamiért meggyengül fölötte, előfordulhat, hogy gyengébb áldozatot magával vonszol élő pajzsnak. (Az oroszlán a zodiákus egy csillagképe. A görög mitológiában a nemeai oroszlánt testesíti meg, mellyel Heraklész végzett a 12 munka során. Arany bundáján nem fogtak a fegyverek.)
- Sasoriza - Scorpius (Skorpió, 13-16 pont): A többi csillagképhez viszonyítva alacsonynak tűnik, teste egy méter magas, ám fullánkját felemelve máris fenyegetőbbnek tűnik. Testhossza a magasságával arányos. Az őt alkotó csillagok jól kivehetők az árnyékok alkotta alakjában. Fullánkjának és ollóinak köszönhetően sem kifejezetten védekező, sem kifejezetten támadó csillagkép - a két harcmodort vegyítve alkalmazza, ha közelítenek hozzá, az ellenfélnek csak akkor megy neki, ha két méteren belül tartózkodik. (A Skorpió a déli félteke és a zodiákus egy csillagképe. A görög mitológiában többnyire az Oriont megölő skorpióval azonosítják.)
- Ohgumaza - Ursa Major (Nagymedve, 17-20 pont): Hatalmas, két lábra állva három méteres testmagasságú árnylény, az őt alkotó csillagok jól kivegetőek az árnyak között. A medve fizikai erejével rendelkezik, elsősorban mellső lábait és állkapcsát használja támadáshoz. (A Nagymedve az északi égbolt soha nem nyugvó csillagképe, a csillagképek között a harmadik legnagyobb. Mitológiában a világ több táján is feltűnik.)
- Umihebiza - Hydra (Hüdra/Vízi kígyó, 21-24 pont): az árnyékokból a mitológia legendás szörnye alakul meg, magassága meghaladja a három métert. Az árnyékok egyetlen fejjel hozzák létre ezt a csillagképet, azonban “elpusztításáig” vagy visszahívásáig, ha a fejét levágják kettő nő a helyébe. Stílusa félúton van a támadó és elrettentő között. (A Hydra a modern konstellációk között a legnagyobb, a név jelentése vízi kígyó. A mitológiában két történettel is azonosítják, melyek közül az egyik a Heraklész által legyőzött szörny.)
- Ryuuza - Draco (Sárkány, 25-32 pont): Az árnyakból alakot öltő lény leginkább a keleti sárkányokkal mutat rokonságot - a tipikus, sárkányfejhez hosszan kígyózó test tartozik, rövid, karmos lábakkal. A fenyegető lény a hattyúhoz hasonlóan repülésre képes, kifejezetten parancsra támad. Ha a helyzet úgy kívánja, Anjut képes a hátára venni és repülni vele. (Draco az északi pólus feletti csillagkép, az északi féltekén egész évben megfigyelhető. A mitológiában több történet is tartozik hozzá, többek között a Heszperidák kertjében az aranyalmákat őrző Ladon.)
- Hououza - Phoenix (Főnix, 33-40 pont): A többi csillagképhez képest kicsi, mindössze másfél méteres árnymadárként jelenik meg. A többiekkel ellentétben csak fejének körvonala rajzolódik ki élesen, szárnyain és testén mintha sötét lángokként változnának az árnyékok. Elsősorban nem támadó jellegű csillagkép. Képessége, hogy az ellenfél és Anju között elsuhanva ő maga “elhamvad”, helyette egy árnyékokból álló falat hoz létre, ezzel elválasztva a zanpakutou forgatóját ellenfelétől. (A Főnix egy relatíve kis csillagkép - a 88 modern konstelláció között a 37. - a déli égbolt egy csillagképe, a déli madarak egyiket. Nevét a mitológiai főnix madárról kapta.)
Általános szabályok a képességhez- 4 zanpakutou pontonként tud egy csillagképet hozzáadni a repertoárjához, 24 zanpakutou pontig. 25-40 pont között még 2 csillagképet tanul meg (25-32 pont között kapja a hetediket és 33 pont felett az utolsót). Összesen tehát 8 csillagképet tud megtanulni. (Egyszerűség kedvéért listáztam, mely pontoktól melyiket tudja)
- Ha egyszer megtanult egy csillagképet, a leidézés sorrendje mindegy (tehát 22 ponton akár elsőnek is lehívhatja Hydra-t, nem kell előtte lehívnia a másik ötöt).
- A technikát fenntartani az aktuálisan ismert csillagképek számának másfélszereséig tudja, körökben mérve. Tehát: 1 csillagképet ismer - 1,5 kör, 2 csillagképet ismer - 3 kör. A körszám mindig a maximális fenntarthatóságra vonatkozik. Ha 6 csillagképe van, összesen 9 körig tudja őket fenntartani, stb.
- Fenntartásban mindegyik csillagkép külön számítandó. Tehát ha egyszerre két csillagképet hív le, azzal két kört használ el (fél körök működhetnek).
- A csillagképek “lelkei” minimális szabad akarattal rendelkeznek. Normál körülmények között ez egyezik Anju akaratával, azonban ha lelkileg instabil (pl: nagy trauma érte előtte, amiből nem tudott kilábalni), ennek az istabilitásnak a mértékétől függően 30-50%-os eséllyel más kerül a célkeresztbe, mint Anju szeretné (ez ő maga is lehet, küldetés alatt mesélő által megadott kockával dobni kell rá). -> Ebből következik az is, hogy irányításuk mentálisan megterhelő.
- A csillagképek “elpusztításához” Anju zanpakutou pontjaival megegyező (plusz-mínusz 2) pontú képzettséggel 3 találatot kell bevinni nekik. 3-8 ponttal magasabb pontszámú képzettség esetén 2 találatot, 9 pontos különbség felett 1-et. Ha Anju zanpakutou pontja magasabb: 3-8 pontos különbségnél 6 találat. 9 pontot meghaladó különbségnél 10 találat.
- Fény alapú képességek és technikák minden esetben 3 ponttal magasabb értéken számolandók - tehát pl ha pont 3 ponttal alacsonyabb képzettséggel támadna, akkor olyan, mintha nem lenne különbség a képzettségük között, ha 3 ponttal magasabb képzettséggel támadnak, akkor olyan, mintha 6 ponttal lenne erősebb. (Egyetlen kivétel a Lynx, mivel ő eleve halványabb csillagkép - esetében a fény típusú támadások 3 pont helyett 2-t kapnak pluszban.)
FelszerelésekA zanpakutouján kívül rengeteg, apróbb méretű fegyvert hord magával. Egyenruhájának obijába változó mennyiségű shuriken és dobótőr van elrejtve. Az általa hordott karvédőkre bénító anyagokkal bevont, és azok nélküli dobótűk tárolóit rögzítette, illetve mindkét karjára fel van erősítve egy-egy ninjato is, végszükség esetére.
Technikák -